آیا حزب الله از گشودن جبهه حماس علیه اسرائیل در جنوب لبنان جلوگیری خواهد کرد؟

رسانه‌های عبری اخباری مبنی بر شناسایی یک «هسته فلسطینی» متعلق به جنبش حماس در لبنان منتشر کردند که قصد انجام حمله علیه اسرائیل از جنوب لبنان را دارد.

به گزارش در خبرها، به نقل از سایت ارم نیوز، این رسانه ها اعلام کردند، نوعی اضطراب گریبانگیر سرویس های امنیتی لبنان شده است چراکه چنین عملیاتی هزینه بالایی دارد که ممکن است کشوری که دچار بحران شدید اقتصادی است، آن را بپردازد.

بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته به این پرونده پرداخته‌اند؛ وب‌سایت عبری «bahazit» به نقل از منابع امنیتی لبنان که با رسانه‌های محلی صحبت کرده‌اند، به این نگرانی‌ها اشاره کرده و نسبت به وقوع «فاجعه» هشدار داده‌اند.

این منابع بیم آن دارند حملاتی که ممکن است توسط یک "هسته فلسطینی" از جنوب لبنان انجام شود به واکنش نظامی اسرائیل منجر شود و در نتیجه بحران لبنان را تشدید کند.

این وبسایت اعلام کرد که روزنامه محلی «بیروت آبزرور» به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت، «آنها (سرویس های امنیتی لبنان) از قصد این هسته برای اقدام علیه اسرائیل از جنوب لبنان می ترسند» و فهرستی از اسامی فرماندهان این هسته را به حزب الله ارسال کرده اند.

این روزنامه اسامی این فرماندهان را فاش کرد و نوشت: رهبران این گروه فلسطینی عبارت از: سمیر فندی، حسن فرحات، ندیم دوابشه و احمد حمدان عبدالله هستند که برای تدارک حمله به اسرائیل از جنوب لبنان یک هسته نظامی تشکیل داده اند.

وبسایت عبری Intelli times که در زمینه پرونده های اطلاعاتی فعالیت می کند، در توییتی نوشت، فعالانی که این هسته را تأسیس کردند به طور کلی متعلق به دستگاه امنیتی حماس هستند و یکی از آنها افسر رابط بین حماس و انصارالله و دیگری از یگان پهپاد و موشک است.

این وبسایت در یک رشته توئیت نوشت: اسرائیل اطلاعات کافی در مورد هسته حماس در جنوب لبنان دارد و فعال سمیر فندی یک فرمانده نظامی در تماس با حزب الله است.

وبسایت مذکور به نقل از منابع غربی مرتبط نوشت، حزب‌الله به این هسته در جنوب لبنان آزادی عمل می‌دهد. اجرای عملیات علیه اسرائیل با پاسخ نظامی شدید همراه خواهد بود.

این وبسایت بر این باور است که عملیات برنامه ریزی شده توسط این هسته، بر اساس تجربیات گذشته، ممکن است شامل شلیک موشک یا پهپادهای انتحاری باشد که اخیراً شاخه حماس در لبنان به آن دست یافته است.

وب‌سایت عبری «واللا» روز شنبه اعلام کرده بود که دولت لبنان بر حزب‌الله فشار می‌آورد تا از حملات این گروه فلسطینی به اسرائیل از جنوب این کشور جلوگیری کند.

واللا در ادامه به اظهارات اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد که به یورش وزیر "امنیت ملی" رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی پرداخته و او را تهدید کرد که «به همه حملات به اماکن مقدس پاسخ می‌دهیم و پاسخ تنها از سرزمین‌های اشغالی نخواهد بود، بلکه پاسخ از مناطق دیگر نیز خواهد آمد».

وب‌سایت «تایمز اسرائیل» نیز اعلام کرد، جنبش حماس در سال‌های اخیر «شاخه‌ای در لبنان مستقر در شهر صور» ایجاد کرده است تا در درگیری‌های آتی جبهه‌ای علیه اسرائیل بگشاید.

به نوشته این وبسایت، در سالهای اخیر حملات موشکی به صورت پراکنده از جنوب لبنان صورت گرفته که غالب آنها به گروه های فلسطینی نسبت داده شده اند اما رژیم صهیونیستی می داند که این گروه ها تنها با موافقت ضمنی حزب الله می توانند اقدام به چنین حملاتی کنند.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید