"سرهنگ ثریا" دبیر موسیقی فجر و برخی خانواده‌های اعضای سازمان منافقین را به "ملت" کشاند

کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» با اشاره به حضور تعدادی از خانواده‌های اعضای سازمان منافقین در این برنامه گفت:: اینجا مادری هست که ۴۰ سال است، پسرش اسیر فرقه رجوی است و من در این مدت مهمان او و دیگر مادران بودم که خیلی وقتها برایم غذا درست می‌کردند اما امروز من میزبان آنها هستم و از شما درخواست می‌کنم که آنها را تشویق کنید.

به گزارش در خبرها، در سومین روز جشنواره فیلم فجر عصر ۱۴ بهمن ماه، فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» نمایش داده شد که روایتی بود از وضعیت خانواده های تعدادی از اعضای سازمان منافقین که زمانی در پشت پایگاه اشرف در عراق در انتظار دیدار با فرزندانشان بودند.

برخی از این خانواده‌ها عصر جمعه ۱۴ بهمن برای تماشای فیلم به پردیس سینمایی «ملت» سینمای رسانه آمدند و جلسه مطبوعاتی فیلم هم با حضور آنها و با تاخیر و در فاصله ۲۰ دقیقه تا شروع سانس سوم یعنی ساعت ۱۹ برگزار شد.

در ابتدای این نشست که بدون حضور بازیگر اصلی ژاله صامتی و با حضور بهزاد عبدی دبیر جشنواره موسیقی فجر و آهنگساز کار برگزار شد، لیلی عاج درباره شکل‌گیری متن این اثر گفت: سال ۹۹ برای چاپ کتابی از سوی مرکز هنرهای نمایشی دعوت شدم و خودم که اهل کرمانشاه هستم، در آن مقطع به خاطره‌ای از دوران کودکی فکر می‌کردم و در تحقیقاتم به ماجرای کمپ آزادی و خانواده‌های منتظر رسیدم. با ثریا عبدالهی که شخصیت اصلی این فیلم هست، مصاحبه کردم و نیز با دیگر خانواده ها و در نهایت فیلمنامه این کار شکل گرفت.

او افزود: وقتی کلید واژه‌های یک فیلم مادر، فرزند و انتظار هستند قطعا معنای فراجهانی دارد.

جلیل شعبانی تهیه‌کننده فیلم «سرهنگ ثریا» هم بیان کرد: این پایگاه اشرف و گروهی که بچه‌های یک خانواده را فریب بدهند یک موضوع جهانی می‌تواند باشد و در هر کجایی می‌تواند رخ دهد.

عاج درباره اینکه چرا دوربینش به داخل پادگان اشرف نمی‌رود؟ گفت: قصه اصلی روایت زندگی خانواده‌ها در این سوی کمپ است که در انتظار فرزاندان و بستگان خود هستند.

وی درباره شباهت فیلمش با مستند «دخترم سمیه» نیز گفت: من این مستند و هرآنچه را درباره کمپ آزادی بوده دیدم ولی اگر شباهتی درباره یک شخصیت خاص بوده، اتفاقی بوده است.

این سینماگر درباره میزان موفقیت فیلمش و تاثیر مستقیم ارتباط آن با سازمان مثل اوج که تولید کننده اثر است، بیان کرد: موفقیت در دست خداست و به هیچ کس ارتباطی ندارد.

عاج در بخشی از این نشست خطاب به حاضران گفت: اینجا مادری هست که ۴۰ سال است، پسرش اسیر فرقه رجوی است و من در این مدت مهمان او و دیگر مادران بودم که خیلی وقتها برایم غذا درست میکردند اما امروز من میزبان آنها هستم و از شما درخواست میکنم که آنها را تشویق کنید.

حضور دبیر جشنواره موسیقی فجر در حالی که طی چند روز گذشته تلویحا از این سمت به دلیل اظهارات یک سخنران علیه هنرمندان موسیقی، استعفا داده بود، در این نشست قابل توجه بود.

در این زمینه بخوانید:

اقدام عجیب دبیر جشنواره موسیقی فجر

دستور وزیر فرهنگ برای پیگیری حقوقی و قضایی توهین به هنرمندان موسیقی

در حال بروز رسانی است.



پست های مرتبط

پیام بگذارید