تلاش فلسطین برای تحت فشار قراردادن رژیم صهیونیستی درباره اسیر مبتلا به سرطان

مقامات فلسطینی اعلام کردند که درصدد تحت فشار قراردادن رژیم صهیونیستی برای انتقال "ناصر ابو حمید" اسیر فلسطینی بیمار(مبتلا به سرطان) برای معالجه به مصر یا اردن هستند.

به گزارش در خبرها، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "قدری ابوبکر"، رئیس هیئت امور اسرای فلسطین در سخنانی اظهار کرد که رهبران فلسطینی در حال تحت فشار قرار دادن مقامات رژیم صهیونیستی، جهت انتقال ابوحمید بیمار دربند رژیم صهیونیستی به اردن یا مصر جهت درمان هستند.

ابوبکر افزود: رهبری فلسطین موضوع اسیران در زندان‌های اسرائیل به ویژه ابو حمید را در راس اولویت‌های خود قرار داده و در تمامی سطوح برای نجات جان و آزادی وی در تلاش است.

ابوبکر مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول کامل اتفاقاتی دانست که برای ابوحمید رخ داده و می‌دهد.

وی همچنین خواستار تشکیل یک کمیته پزشکی بین‌المللی و فلسطینی برای پیگیری وضعیت او شد.

این مقام فلسطینی همچنین از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست که هرچه سریع‌تر برای تشکیل کمیته پزشکی جهت بررسی و کمک به وضعیت این اسیر بیمار اقدام کند.

قدوره فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی نیز در این باره خاطرنشان کرد که مقامات اسرائیل عمداً نسبت به اسیران، به ویژه افرادی که شرایط جسمانی مناسبی برخوردار نیستند از لحاظ پزشکی بی‌توجهی می‌کنند.

فارس در در ادامه بر ضرورت تشدید فعالیت‌های همبستگی با اسرای فلسطینی به‌ویژه ابو حمید، از طریق نافرمانی ملی همه جانبه در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

چند روزی است که شهرهای کرانه باختری و نوار غزه شاهد فعالیت‌ها و تظاهرات مردمی در مقابل مقر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و میادین عمومی در همبستگی و حمایت از ابو حمید جهت آزادی وی هستند.

برادر این اسیر فلسطینی روز جمعه تاکید کرد که اوت گذشته ابتلای برادرش به یک تومور بدخیم تایید شد، با این حال وضعیت جسمانی او از سوی اشغالگران اسرائیلی نادیده گرفته می‌شود و همین مساله در چند روز گذشته به وخامت حالش منجر شد.

باشگاه اسیران فلسطینی نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ناصر ابوحمید، اسیر ۴۹ ساله فلسطینی مبتلا به سرطان بوده و از روز سه‌شنبه هوشیاری خود را از دست داده و در بیمارستان برزلای واقع در اراضی اشغالی بستری است و در حال حاضر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است و شرایط جسمانی او با سرعت در حال وخیم شدن است.

ابو حمید یکی از نیروهای جنبش آزادی بخش ملی فلسطین (فتح) و یکی از پنج برادری است که توسط رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم شده‌اند.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید