ارتش اسرائیل: کرانه باختری شاهد نوع جدیدی از انتفاضه است

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موج مقاومتی که کرانه باختری طی ماه‌های اخیر شاهد آن است به مثابه نوع جدیدی از انتفاضه است.

به گزارش در خبرها، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی به نقل از منابعی در ارتش این رژیم اعلام کرد، انتفاضه جدید با انتفاضه نخستی که در اواخر سال ۱۹۸۷ میلادی رخ داد و همچنین با انتفاضه مسجد الاقصی در اوایل اکتبر ۲۰۰۰، تفاوت دارد و در آن میزان خشونت علیه نیروهای رژیم اشغالگر بیشتر است.

منابع نظامی اسرائیل اعلام کردند، تمامی عملیات بازداشتی که ارتش رژیم اشغالگر در کرانه باختری انجام می‌دهد با مقاومت فلسطینی‌ها از طریق تیراندازی و یا پرتاب سنگ مواجه می‌شود. عملیات مقاومت به مناطق بسیاری در کرانه باختری کشیده شده است.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند: مجریان عملیات مقاومت به هیچ طرف یا سازمانی وابسته نیستند و روش‌های مختلفی از سبک‌های گروه‌های فلسطینی برای خود دارند به ویژه اینکه آنها خواهان این هستند که صحنه‌های درگیری با نیروهای رژیم اشغالگر را در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و به ویژه "تیک ‌تاک" منتشر کنند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، ارتش این رژیم با بحران گزینه‌های سخت در مقابله با این موج از عملیات رو به رو است؛ از یک سو به دنبال تداوم عملیات بازداشت و یورش با هدف ناکام گذاشتن فرصت‌های اجرای بیشتر عملیات مقاومت است و از سوی دیگر بیم این دارد که عملیات‌های بازداشت و یورش منجر به درگیری‌های بیشتر شود و فرصت‌های اجرای عملیات را تقویت کند.

در همین راستا، کانال تلویزیونی اسرائیل "کان" گزارش داد، فرماندهی ارتش رژیم اشغالگر به مسئولان سیاسی تل‌آویو توصیه کرده است که از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت و قدرت آن را تقویت کند زیرا که با ضعف تشکیلات خودگردان و کاهش قدرت آن اجازه توسعه موج عملیات به مناطق بیشتری داده می‌شود.

طبق گزارشی که شب گذشته منتشر شد، شبکه کان اعلام کرد، سرویس‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابله با این عملیات مشارکت نکرده و هسته‌های مسلح فلسطینی را بازداشت نمی‌کنند و ارتش اسرائیل و سرویس جاسوسی آن تنها مسئولان مقابله با موج این عملیات هستند.

شبکه کان اعلام کرد، برآورد حاکم در میان محافل نظامی تل آویو حاکی از آن است که موج عملیات مسلحانه توسعه خواهد یافت. طی ۱۰ روز اخیر شش عملیات انجام شد.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید