حماس خواستار مقابله با یورش‌ شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر لزوم مقابله با یورش شهرک‌نشینان اسرائیلی به مسجد الاقصی و شهر قدس اشغالی و فعال‌سازی تمامی ابزارهای دفاعی تاکید کرد.

به گزارش در خبرها، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، "طرح تروریستی" برای یورش هزاران شهرک‌نشین اسرائیلی به روستای "نبی صموئیل" و مسجد آن در غرب شهر قدس اشغالی در روز جمعه، جنایت جدیدی از مجموعه جنایت‌های یهودی‌سازی و کوچاندن اجباری شهروندان فلسطینی به شمار می‌آید.

این جنبش تاکید کرد، این امر مستلزم آماده‌باش و بسیج اهالی روستا و تمامی کسانی‌ است که به منظور حمایت و حفاظت از آن و مقابله با شهرک‌نشینان وارد آن می‌شوند.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد، این طرح همزمان با آمادگی‌های اسرائیل برای موافقت با احداث ۷۰۰ واحد مسکونی جدید طی هفته آتی در شهرک "جفعات شکید" واقع در جنوب شهر قدس اشغالی انجام می‌شود که میزان هجوم شهرک‌نشینان به شهر قدس برای سیطره بر آن در سایه سکوت مشکوک بین المللی را نشان می‌دهد.

حماس ضمن ستودن پایداری و استقامت مردم فلسطین در مقابله با اشغالگران، از اهالی کرانه باختری از جمله اهالی شهر قدس اشغالی خواست تا از تمامی ابزارها برای دفاع از این شهر و مسجد آن استفاده کنند و مقاومت خود را در برابر این یورش شهرک‌نشینان و تروریسم بی‌وقفه صهیونیست‌ها افزایش دهند.

اهالی شهرک "نبی صموئیل" واقع در شمال غرب شهر قدس از ساکنان این شهر خواستند تا نماز جمعه آتی را در مسجد این شهرک اقامه کنند و در تظاهرات علیه یورش شهرک‌نشینان و نقض‌های اشغالگران مشارکت کنند.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید