ابراز نگرانی دشتی اردکانی از تشدید آلودگی هوا در اردکان

عکس تزیینی است

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان آلایندگی هوای اردکان به نحوه نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است گفت: هوای اردکان از میزان آلایندگی بالایی برخوردار است و این میزان آلایندگی می تواند خطرات جدی برای سلامت جسمی و روانی مردم به همراه داشته باشد لذا باید هرچه زودتر نسبت به رفع این مشکل اقدام عملی بر پایه مباحث علمی و برنامه مشخص صورت گیرد.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت و گو با در خبرها، با اشاره به آلودگی هوای اردکان و ابراز نگرانی مردم گفت: نگرانی مردم شهرستان اردکان در ارتباط با آلایندگی هوا، نگرانی بسیار به جا و به حقی است . همه مسئولین باید بر این نکته متمرکز شده و ضمن شنیدن صدای مردم، در مسیر انجام وظایف خود اهتمام بیشتری داشته باشند از جمله نهادها و مسئولینی که مسئولیت حفظ سلامت مردم، حفظ محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا را دارند و باید در جهت دسترسی مردم به هوای پاک حرکت کنند.

وی ادامه داد: گزارش های متعددی از منابع رسمی و غیررسمی و از سوی مردم حوزه انتخابیه ام به من رسیده که حاکی از این است که هوای اردکان از میزان آلایندگی بالایی برخوردار است و این میزان آلایندگی می تواند خطرات جدی برای سلامت جسمی و روانی مردم به همراه داشته باشد لذا باید هرچه زودتر نسبت به رفع این مشکل اقدام عملی بر پایه مباحث علمی و برنامه مشخص صورت گیرد.

دشتی اردکانی اضافه کرد: همواره گفته ام که ریه مردم اردکان نباید فیلتر صنایع و معادن باشد و اکنون نیز جدی‌تر از قبل بر این نکته تاکید می کنم؛ به نمایندگی از مردم اعلام می‌کنم که اگر پای حفظ سلامت مردم در میان باشد هیچ امر و مصلحت دیگری نباید مقدم بر این موضوع قرار گیرد ، تمام مسئولین و نهادهای اجرایی و قضایی باید در راستای حفظ سلامت مردم به وظایف خود در این ارتباط عمل نمایند .

وی درباره آلایندگی نیروگاه های برق و کارخانجات خودروها و مصارف خانگی گفت: این موضوع را بررسی های کارشناسی نشان می دهد، لذا برای اینکه کار بر محور علم و برنامه ریزی و رسیدن به نتیجه مطلوب در راستای خواست عمومی مردم انجام گیرد، از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم تا فرایند کنترل آلودگی هوای اردکان را دنبال کند که این فرآیند چهار بخش دارد.

به گفته دشتی اردکانی برای کنترل آلودگی هوای اردکان به چهار اقدام یعنی شناسایی نوع آلاینده های هوای اردکان ، شناسایی عوامل تولید کننده این آلاینده ها ، تعیین نقش هر کدام از این عوامل در تولید آلاینده های شناسایی شده و برنامه ریزی برای انجام اقدامات کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در مسیر برخورد با صنایع معادن و عوامل آلاینده هوای اردکان و کنترل آلودگی هوا نیاز است.


وی توضیح داد: این موارد باید در کنار توجه دولت به تخصیص بودجه مناسب برای گسترش بخش بهداشت و درمان، نظارت هرچه بیشتر و بهتر بر منابع آلایندگی هوای اردکان و گسترش فضای سبز انجام شود و همچنین دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان محیط زیست نیز باید با جدیت بیشتر و با همکاری با دستگاه قضایی بدون هیچ گونه اغماض با عوامل آلایندگی هوای اردکان برخورد قانونی کنند.

نماینده اردکان با بیان اینکه میزان آلایندگی هوای اردکان به نحوه نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است، افزود: واقعیت این است که اردکان امروز میراث دار توسعه نامتوازن دو دهه گذشته است اما باید با پذیرش این واقعیت برای عبور از این وضعیت بر محور خرد جمعی، برنامه عملیاتی و بهره مندی از توان متخصصان و نخبگان حرکت کنیم و بیش از این در این رابطه شاهد اتلاف وقت و اهمال نباشیم. مردم اردکان نباید تاوان ناهماهنگی بخشهای اجرایی و عدم جدیت برخی نهادها و مسوولین در حوزه رفع آلودگی هوا را پرداخت کنند.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید