بنت:همه گزینه‌ها درباره فلسطین روی میز است/عباس مشوق عملیات‌هاست/برگزاری انتخابات فعلا بعید است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به امکان عملیات نظامی و نفوذ در "جنین"، تاکید کرد، گزینه‌های زیادی بر روی میز است و دولتش از سیاست "چماق و هویج" تبعیت می‌کند.

به گزارش در خبرها،‌ به نقل از سایت عربی ۲۱، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان گفت‌وگوی مطبوعاتی خود با تعدادی از کانال‌های عبری زبان درباره بحران سیاسی اخیر و امکان فروپاشی دولتش خاطرنشان کرد که برگزاری انتخابات جدید در اراضی اشغالی در آینده نزدیک را بعید می‌داند.

بنت در پاسخ به سوالی در خصوص موج عملیات‌های فلسطینی اخیر و امکان انجام عملیات زمینی اسرائیلی در جنین گفت: ویژگی متمایز موج اخیر عملیات‌ها، انفرادی بودن عملیات‌ها است و این امر از نظر اطلاعاتی بسیار پیچیده‌تر است بنابراین کاری که ما کردیم شروع عملیات بازداشت و نابودی "تروریست‌ها" است همانطور که در جنین و مناطق دیگر انجام دادیم.

بنت در گفت‌وگو با شبکه "کان" ادعا کرد: هیچ جایی وجود ندارد که دستمان به آن نرسد. من قصد ندارم اینجا آنچه که تصمیم به انجام آن را داریم، فاش کنم. هیچ مکان امنی در مقابل ما وجود ندارد و ما اعلام می‌کنیم که هرگز وارد این یا آن مکان نمی‌شویم. گزینه‌های زیادی بر روی میز است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی در خصوص تسهیلات اعلام شده توسط وزیر جنگ رژیم اشغالگر و مسأله افزایش تعداد مجوزهای کار در اراضی اشغالی گفت، این موضوع منعکس کننده سیاست "چماق و هویج" است که دولتش در قبال فلسطینیان در کرانه باختری و همچنین نوار غزه از آن تبعیت می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به باد انتقاد گرفت و او را متهم به "ترغیب به تروریسم" از طریق سیستم آموزشی در این تشکیلات کرد.

بنت در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ عبری زبان، مدعی شد، محمود عباس از سال‌ها پیش بازی دوگانه‌ای انجام می‌دهد و اقدام به ترغیب به "خشونت" و آموزش می‌کند.

وی در ادامه ادعا کرد: به سختی می‌توان فهمید که در سر یک عامل جوان چه می‌گذرد بنابراین کمپین بازداشت را ادامه می‌دهیم.

نفتالی بنت ادامه داد، حزب "یمینا" مانند تیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیست چرا که حزب یمینا، حزبی است که مانع ارسال پول به جنبش حماس می‌شود و به پرتاب هر بالون حامل مواد آتش‌ زا از سوی غزه واکنش نشان می‌دهد.

وی گفت، نتانیاهو قدرت تشکیل دولت جایگزین را ندارد و فهرست مشترک در دولت یا در ائتلاف نخواهد بود و بخشی از این ائتلاف نخواهد شد.

بنت همچنین گفت که تاسیس کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان در شهر قدس را متوقف کرده است.

وی تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو پیشتر به دولت آمریکا وعده تاسیس کنسولگری را به عنوان بخشی از وظایف خود در راستای هماهنگی روابط با فلسطینیان داده بود اما اجرای این عملیات متوقف شد چرا که قدس تنها "پایتخت اسرائیل" است!

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار می‌گویم:در دیدار نخست خود با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اوت ۲۰۲۱ آنها متعهد شدند کنسولگری در قدس برای فلسطینیان تاسیس کنند. نتانیاهو با تاسیس آن در ابو دیس در شرق شهر قدس موافقت کرد اما من به او گفتم:" آقای رئیس جمهور من احترام زیادی برای شما قائل هستم اما قدس تنها پایتخت اسرائیل است."

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید