اردوغان: پوتین درست می‌گوید غلات اوکراین به کشورهای ثروتمند می رسد

اردوغان گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حق دارد، غلات اوکراین «متاسفانه» به کشورهای ثروتمند می رسد نه کشورهای فقیر.

به گزارش در خبرها به نقل از آناتولی، در شرایطی که صادرات غلات اوکراین تحت یک توافق تاریخی در بحبوحه جنگ ادامه دارد، ترکیه می‌گوید به زودی محموله غلات از روسیه را نیز دریافت خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری با همتای کرواسی خود زوران میلانوویچ در زاگرب، آخرین ایستگاه سفرش به سه کشور بالکان گفت: ما می‌خواهیم ارسال محموله‌های غلات از روسیه نیز آغاز شود، ما این انتظار را داریم.

اردوغان گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حق دارد، غلات اوکراین «متاسفانه» به کشورهای ثروتمند می رسد نه کشورهای فقیر. از سوی دیگر در حالی که تحریم‌ها علیه روسیه ادامه دارد، اینکه محموله‌های غلات به کشورهایی می‌رسد که این تحریم ها را اعمال می کنند، پوتین را آزار می‌دهد.

اردوغان افزود که این موضوع را با پوتین در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان در ماه سپتامبر مورد بحث قرار خواهد داد.

ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین در 22 ژوئیه در استانبول توافقنامه‌ای برای از سرگیری صادرات غلات از سه بندر دریای سیاه اوکراین امضا کردند که پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه متوقف شد.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید