بلینکن، در کی‌یف، از کمک 2 میلیارد دلاری نظامی آمریکا به اروپا رونمایی کرد

وزیر خارجه آمریکا در سفری اعلام نشده وارد کی‌یف شد.

به گزارش در خبرها به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در یک سفر از پیش اعلام نشده در حالی که دولت بایدن کمک نظامی جدید بزرگی را به ارزش "بیش از ۲ میلیارد دلار برای اوکراین و دیگر کشورهای اروپایی که توسط روسیه تهدید می‌شوند"، اعلام کرد، وارد کی‌یف شد.

بلینکن در دیدار با مقامات ارشد اوکراینی گفت که دولت بایدن کنگره را از قصد خود برای ارائه ۲ میلیارد دلار بودجه نظامی خارجی درازمدت به اوکراین و ۱۸ کشور همسایه آن، از جمله اعضای ناتو و شرکای امنیتی منطقه‌ای، آگاه کرده است.

وزارت خارجه آمریکا گفت: از این بودجه دفاعی حدود ۱ میلیارد دلار از آن به اوکراین و بقیه در میان آلبانی، بوسنی، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، گرجستان، یونان، کوزوو، لتونی، لیتوانی، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی لهستان، رومانی، اسلواکی و اسلوونی تقسیم خواهد شد.

این وزارتخانه گفت که این بودجه به آن کشورها کمک خواهد کرد تا از طریق تقویت همگرایی نظامی خود با ناتو و مقابله با «نفوذ و تجاوز روسیه»، «در برابر تهدیدهای اضطراری علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع کنند».

در این بیانیه آمده است: «این کمک بار دیگر تزلزل ناپذیری ما را نسبت به آینده اوکراین به عنوان یک تعهد دولتی دموکراتیک، مستقل و مستقل و همچنین امنیت متحدان و شرکا در سراسر منطقه نشان می‌دهد.»

تامین مالی نظامی خارجی یا FMF به گیرندگان این امکان را می دهد که تجهیزات دفاعی ساخت ایالات متحده را خریداری کنند، این بودجه علاوه بر بسته ۶۷۵ میلیون دلاری تسلیحات سنگین، مهمات و خودروهای زرهی تنها برای اوکراین است که لوید آستین، وزیر دفاع اوایل پنجشنبه در کنفرانسی در رامشتاین آلمان اعلام کرد.

این بسته شامل هویتزر، مهمات توپخانه، هاموی، آمبولانس‌های زرهی، سیستم‌های ضد تانک و غیره است.

آستین گفت که "جنگ در لحظه کلیدی دیگری است" و نیروهای اوکراینی ضد حمله خود را در جنوب این کشور آغاز کردند. او گفت که "اکنون ما شاهد موفقیت آشکار تلاش‌های مشترک خود در میدان جنگ هستیم."

آستین در نشست گروه تماس دفاعی اوکراین که با حضور ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و وزیر دفاع اوکراین و همچنین مقامات کشورهای متحد برگزار شد، گفت: «چهره جنگ در حال تغییر است و هم مأموریت گروه تماس.

کل کمک آمریکا به اوکراین از زمان روی کار آمدن بایدن به ۱۵.۲ میلیارد دلار رسید. مقامات گفتند که هدف از تعهدات جدید نشان دادن این است که حمایت آمریکا از این کشور در برابر تهاجم روسیه تزلزل ناپذیر است.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید