فشار واشنگتن بر رژیم صهیونیستی برای تغییر "قواعد درگیری" / تل‌آویو: ارتش قواعد را تعیین می‌کند

وزارت خارجه آمریکا به بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره تحقیق در خصوص کشته شدن شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی در جنین واکنش نشان داد.

به گزارش در خبرها، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فشارهایی را بر رژیم صهیونیستی با هدف تغییر دستورالعمل‌های ویژه قواعد درگیری اعمال می‌کند.

وی ادامه داد: ما فشار بر شرکای خود در اسرائیل را ادامه خواهیم داد تا سیاست و رفتار قواعد درگیری را به شکلی عمیق‌تر بررسی کنند و ضمن حفاظت از خبرنگاران از وقایع تراژدی‌بار و زخمی شدن آنها جلوگیری شود.

در واکنش به این بیانیه، نفتالی بنت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت، تنها فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی هستند که قواعد درگیری سربازان را مشخص می‌کنند و این امر به دور از هرگونه فشار داخلی یا خارجی انجام می‌شود.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت، تنها رئیس ستاد ارتش است که می‌تواند دستور العمل‌های ویژه شلیک را تعیین کند. فرماندهان و سربازان دستورالعمل‌ها را با دقت اجرا می‌کنند و هیچگونه مداخله سیاسی در این مسئله وجود نداشته و نخواهد بود. سربازان ارتش رژیم اسرائیل از حمایت کامل در انجام ماموریت‌هایشان برخوردار هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر نتایج تحقیقات درباره کشته شدن ابو عاقله را اعلام کرد و گفت، احتمال می‌رود با شلیک اشتباه گلوله توسط سرباز اسرائیلی کشته شده باشد.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید