پنتاگون تحویل اف-۳۵ به ارتش را به دلیل وجود یک قطعه چینی به حالت تعلیق درآورد

براساس یک گزارش، وزارت دفاع آمریکا تحویل هواپیماهای جنگنده نسل پنجم اف-۳۵ به واحدهای ارتش را پس از اینکه متوجه شد یک قطعه آنها با استفاده از مواد چینی ساخته شده است، موقتاً متوقف کرده است.

به گزارش در خبرها، براساس گزارش وب‌سایت فلایت گلوبال، این توقف ارسال از سوی دفتر تدارکات مشترک اف-۳۵ انجام شد. این دفتر بر خریدهای ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی نظارت دارد.

بر اساس این گزارش، این تصمیم پس از آن گرفته شد که مشخص شد یک پمپ در توربوماشین اف-۳۵ دارای آهنربای قدرتمندی فلزی است که از چین منشأ می‌گیرد. از این توربوماشین برای تامین نیروی جت در زمانی که برای تعمیر و نگهداری روی زمین است و موتور اصلی خود را روشن می‌کند، استفاده می‌شود. این قطعه همچنین هوای فشرده را برای کمک به مدیریت دما فراهم می‌کند.

در حالی که شرکت لاکهید مارتین پیمانکار اصلی اف-۳۵ است، توربوماشین به دست شرکت هانی‌ول تولید می‌شود.

آهنربایی که شامل فلز چینی می‌شود از سوی یک پیمانکار فرعی ناشناس تولید و عرضه می‌شود. این آهنربا در پمپ روغن‌کاری که بخشی از توربوماشین است، استفاده می‌شود. طبق اعلام وب‌سایت لاکهید مارتین، نزدیک به ۱۴۰۰ شرکت مستقر در ۴۵ ایالت آمریکا و پورتوریکو هستند که قطعات اف-۳۵ را تامین می‌کنند.

شرکت هانی‌ول در بیانیه‌ای در آوریل ۲۰۲۱ گفت که برای هر اف-۳۵ ساخته شده ۱۰۰ قطعه از جمله سیستم‌های اویونیک، سیستم‌های ناوبری اینرسی، کنترل‌های سوخت موتور، خنک‌کننده کابین و هواپیما، چرخ‌ها و ترمزها و سیستم مدیریت حرارتی را تامین می‌کند.

این شرکت به وب‌سایت فلایت گلوبال گفت که همکاری با تامین‌کننده‌ای که فلزات را از چین تامین می‌کرد، متوقف شده است و انتظار دارد از ماه اکتبر تحویل از یک شرکت آمریکایی دیگر آغاز شود.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید