چین به مسابقات نظامی وستوک دریای ژاپن پیوست

ناو چین

ناوگانی از نیروی دریایی چین به رهبری بزرگترین ناوشکن این کشور به رزمایش دریایی مشترک چین و روسیه در دریای ژاپن می‌پیوندد.

به گزارش در خبرها، به نقل از وبسایت روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، نیروی دریایی چین ناوشکن تایپ ۰۵۵ نانچانگ، ناوچه تایپ ۰۵۴ یانچنگ و کشتی تدارکاتی تایپ ۹۰۳ دونگپینگو را برای انجام مانورهای دفاع هوایی مشترک با نیروی دریایی روسیه در روز شنبه به دریای ژاپن فرستاد.

روز یکشنبه فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت که هنوز مطمئن نیست که در مراسم پنجاهمین سالگرد عادی‌سازی روابط چین و ژاپن شرکت کند یا نه.

روابط چین و ژاپن تحت تاثیر تنش‌های پکن و واشنگتن قرار گرفته است.

روابط این دو کشور خصوصا پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان - جزیره‌ای خودگردان که چین آن را بخشی از خاک خود می داند - بیش از پیش تیره و تار شد. پکن در واکنش به این سفر آزمایش‌های موشکی بی‌سابقه‌ای پیرامون تایوان انجام داد که پنج فروند از این موشک‌ها در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمدند. اما پکن این اتفاق را تکذیب می‌کند و می‌گوید که چین و ژاپن هرگز درباره مرزهای این منطقه به توافق نرسیده‌اند.

این مانورهای نظامی که در دریای ژاپن برگزار می‌شود، بخشی از مسابقات نظامی وستوک ۲۰۲۲ است که توسط روسیه برگزار می‌شود و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت. ارتش چین بیش از ۲۰۰۰ سرباز به این مسابقات اعزام کرده است.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید