پایان کار سفیر آمریکا در روسیه

«جان سالیوان» که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ عهده‌دار مسوولیت سفارت آمریکا در روسیه شده بود، پس از پایان دوره‌ تصدی‌اش از مسکو خارج شد.

به گزارش در خبرها، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفارت آمریکا یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جان جی. سالیوان، سفیر آمریکا در فدراسیون روسیه دوره‌اش را به عنوان نماینده آمریکا تکمیل کرد و از مسکو خارج شد. سالیوان که در سال ۲۰۱۹ از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا برای این پست معرفی شد، برای حدود سه سال این سمت را داشت.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: خروج سفیر سالیوان برنامه‌ریزی شده و بخشی از چرخش دیپلماتیک معمول است. او دوره خودش را به عنوان سفیر آمریکا در روسیه تکمیل کرد و یکی از حساس‌ترین مناسبات دوجانبه در جهان را در برهه‌های بی‌سابقه مدیریت کرد.

جان سالیوان بعد از چهار دهه خدمت در کنار پنج رئیس‌جمهور و خدمت به عنوان معاون وزیر خارجه و تصدی جایگاه‌های ارشد در وزارت دادگستری، وزارت دفاع و وزارت تجارت، بازنشسته خواهد شد. پس از او خانم الیزابت رود که معاونت را در دست داشت، تا زمان رسیدن سفیر جایگزین به عنوان کاردار سفارت آمریکا در مسکو فعالیت خواهد داشت.

پایان دوره کار جان سالیوان با حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه تلاقی پیدا کرد و بعد از آن روابط سرد واشنگتن - مسکو تیره‌تر هم شده است.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید