افشاردوست: مومنی مقدم با تیم ملی جوانان کار بزرگی انجام داد

کارشناس والیبال با اشاره به قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در آسیا به کسب سهیمه جهانی توسط این تیم اشاره و بیان کرد: قدرت‌های والیبال در مسابقات قهرمانی جهان حضور دارند و باید از همه ظرفیت والیبال کشور استفاده کنیم.

محمود افشاردوست، کارشناس والیبال در مورد قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در آسیا به خبرنگار در خبرها گفت: این قهرمانی را تبریک می‌گویم. بازیکنان و کادر فنی ما عالی بودند. شاکله اصلی این تیم، ‌تیم نوجوانانی بود که سال گذشته در قهرمانی جهان سوم شد. مربیان جدید هم کار بسیار خوبی را انجام دادند، چون سطح مسابقات رده سنی جوانان بالاتر است. نوع و سبک بازی نزدیک به بزرگسالان است بنابراین کار در این حوزه بسیار سخت است. آقای مومنی مقدم کار بزرگی انجام داد. اوا توانست تیم را دوباره قهرمان آسیا کند و سهمیه جهانی را به دست آورد.

این کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که چه شرایطی باید برای این تیم در نظر گرفته شود تا در مسابقات قهرمانی جهان هم عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: این بازیکنان ۶ ماه دوم سال را درگیر مسابقات لیگ هستند و اگر در تیم‌های باشگاهی‌شان فرصت بازی داشته باشند، بسیار خوب است. معمولا بعد از عید هم اردوهای تیم ملی شروع می‌شود. تیم ملی جوانان کار سختی دارد و باید اردوها را شروع کند.

او در ادامه افزود: باید نوع آماده‌سازی تیم جدی مد نظر قرار بگیرد و بازی تدارکاتی کافی در نظر گرفته شود تا در قهرمانی جهان شرکت کند. در نهایت همه یا برخی از این بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان می‌رسند، ‌به همین دلیل مهم است که در این مقطع چگونه آماده شوند و چه سطحی از والیبال را نمایش بدهند. قدرت‌های والیبال در این مسابقات هستند و آقای مومنی مقدم هم می‌داند کار سختی دارد.

او در مود احتمال تغییر تیم تا مسابقات قهرمانی جهان گفت: ممکن است تا سال آینده بازیکنان جوانی در والیبال کشور معرفی شوند. آقای مومنی مقدم هم می‌تواند از آنها استفاده کند. طبیعی است که برای قهرمانی جهان باید از همه ظرفیت‌های والیبالمان استفاده شود.

افشاردوست که عضو کمیته فنی کمیته برگزاری جام کنفدراسیون زنان آسیا بود و برای دیدار فینال این رقابت‌ها هم به عنوان ناظر بازی انتخاب شد، در مورد هفتمی تیم ملی زنان ایران در این مسابقات گفت: تیم ملی والیبال ما در این مسابقات تلاش خوبی انجام داد و امسال شانس صعود به رده‌های بالاتر را هم داشت. شاید اگر خوش‌شانس‌تر و باهوش‌تر عمل می‌کرد، ‌ می‌توانست جایگاه خود را ارتقاء بدهد. در مجموع بازیکنان و کادر فنی تلاش خود را کردند.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید