از زیرساخت‌های مجازی برای کلاس‌های فوق‌العاده استفاده می‌کنیم

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگرچه بر برگزاری کلاس‌های حضوری تمرکز کرده‌ایم، اما از زیرساخت‌های مجازی برای کلاس‌های فوق‌العاده استفاده می‌کنیم.

به گزارش در خبرها، دکتر قاسم عموعابدینی در جمع‌بندی نخستین روز از برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گفت: به همت روسای دانشگاه‌ها توانستیم کلاس‌های حضوری را بار دیگر از سربگیریم. براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی وزارت عتف، تمام کلاس‌های دانشگاهی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه دو موضوع در پنل آموزشی اجلاس روسای دانشگاه‌ها مطرح شد، توضیح داد: مساله افزایش کیفیت آموزش در پنل مورد ارزیابی قرار گرفت. به طور قطع، حضوری شدن کلاس‌ها به ارتقاء کیفیت آموزشی کمک می‌کند. برمبنای مسائل مطرح شده، و برنامه تحول دانشگاه‌ها، ارتقاء کیفیت در کانون توجه قرار گرفته است.

دکتر عموعابدینی با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام آموزش عالی الزامی است، گفت: این موضوع در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شده و در ارتباط با طرح تحول، کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: درارتباط با طرح تحول نظام آموزش عالی با ۴ چالش "ناکارامدی در نظام حکمرانی دانشگاه‌ها" ، "پاسخگویی ناکافی دانشگاه به نیاز جامعه"، "مسائل فرهنگی و اجتماعی" و "مسائل فناوری" مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: اقدامات کلیدی منجر به اجرای بخش مهمی از تصمیمات در حوزه طرح تحول می‌شود. سند تحول دولت سیزدهم در وزارت عتف با کمیته‌ای با ریاست مقام عالی وزارت در حال بررسی است.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید