واکنش سفارت ایران به یک هجمه/تجمع دانشجویان برابر مجلس/وضعیت پرونده بازی ایران-لبنان

درخواست دانشجویانی ایرانی در اوکراین/ وضعیت پرونده بازی ایران - لبنان/ روابط ایران و افغانستان/ بررسی های مربوط به صدور مجوزهای کسب‌وکار و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی در خبرها بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش در خبرها، تجمع تعدادی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اوکراین مقابل مجلس در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

تعدادی از دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مشغول به تحصیل در اوکراین مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار شدند که به دلیل شرایط جنگی در اوکراین امکان انتقالی و ادامه تحصیل آن ها به ایران فراهم شود.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده بازی ایران - لبنان در مشهد هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

ذبیح الله خدائیان در اولین نشست خبری خود در سال جدید درباره حواشی بازی فوتبال ایران و لبنان در مشهد گفت: مشکلی بود که با بی تدبیری رخ داد و ریاست جمهور دستوراتی داد و دادستان کل ورود کرد و پرونده ای در دادسرای مشهد تشکیل شده و جهت شفافیت برای علل و عوامل واقعه استعلاماتی صورت گرفته و استعلاماتی در رابطه با قصور مسئولان انجام شده و تا امروز پاسخ استعلامات واصل نشده و چنانچه احراز شود که مسئولین در این خصوص تقصیر ی داشتند برخورد خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پرونده ای در رابطه با خشونت علیه بازیگران زن تشکیل شده است گفت: خشونت علیه بازیگران در فضای مجازی مطرح شد و تاکنون پرونده ای تشکیل نشده و کسی شکایتی نکرده و قوه قضاییه ورودی نداشته و چنانچه شکایتی مطرح شود قوه قضاییه ورود می‌کند.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امورخارجه امروز با احضار کاردار سفارت افغانستان در تهران ، نسبت به حملات انجام شده به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به شدت اعتراض کرد.

وی با یادآوری مسئولیت دولت ها در برقراری امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خواستار برخورد قانونی با حمله کنندگان به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران شد و همچنین به اطلاع کاردار افغانستان رساند که تا اطلاع ثانوی بخش های کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت های خود را متوقف کرده اند تا اطمینان لازم از طرف وزارت امور خارجه افغانستان در زمینه برقراری امنیت کامل نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران، داده شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان هم اعلام کرد: خدمات کنسولی ایران در هرات به دلیل مشکلات امنیتی تا اطلاع ثانوی انجام نمی شود.

در همین رابطه نعیم الحق حقانی رییس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در ولایت هرات افغانستان در توییتی با اشاره به حوادث اخیر در ارتباط با کنسولگری ایران در هرات تاکید کرد: تجمع مقابل کنسولگری ایران در هرات از سوی تعدادی به طور خودسر انجام شده بود که با دخالت نیروهای امنیتی کنترل شد.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در مورد ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در اجرای ماده(۷) قانون اجرای سیاست های کلی اصل(۴۴) قانون اساسی را بررسی کردند.

در این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی ، عدالت در دسترسی‌ همگان به فرصت ها و کاهش فساد و تسهیل فوری را دو نخ تسبیح در حوزه فعالیت این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: این دو عنصر به سایر فعالیت‌ها و تصمیمات عمده وزارت اقتصاد روح واحد و جهت‌گیری مشترک می‌دهد.

سیداحسان خاندوزی به ارایه گزارشی درباره عملکرد درگاه ملی اخذ مجوز کسب و کار اشاره و خاطرنشان کرد: امروز تعداد مجوزهای صادر شده از سوی وزارتخانه‌ها مشخص است و شروط اعطای این مجوزها مشخص است و امکان صدور آن از حالت سنتی و سلیقه ای خارج شده است، این در حالی است که بسیاری از وزارت‌خانه‌ها تا ۴ ماه قبل نمی‌دانستند که چه تعداد مجوز را صادر می‌کنند.

محمدباقر قالیباف هم در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزهای کسب‌وکار با بیان اینکه لیست دستگاه‌های اعم از نهادهای عمومی غیر دولتی و صنفی که در زمینه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار همراهی نکردند را در اختیار دارم، گفت: خواهشم از وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون حهش تولید این است که موضوع را پیگیری کنند.

رییس مجلس افزود: همه می‌دانیم در همین آغاز کار مشکلاتی وجود دارد و هنوز راه اندازی درگاه ملی اخذ مجوزها ثمری برای مردم نداشته است. ما به دنبال برداشتن همه امضاهای طلایی در حوزه اشتغال و فرایند اخذ مجوز کسب و کار و از بین بردن پیچیدگی‌های موجود در این مسیر هستیم.

* گزارش کامل در خبرها از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست و سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید و ببینید.

دومین جلسه در خصوص موضوعات مربوط به جام جهانی قطر به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و برحضور فعالانه و موثر بخش خصوصی کشور در حوزه های مختلف در قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ تاکید شد.

به گزارش در خبرها، محمد مخبر در این جلسه دستور داد تا شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، مشکلات زیرساختی و اقامتی جزایر ایرانی از جمله کیش که پذیرای گردشگران خارجی در دوران برگزاری جام جهانی هستند را هر چه سریعتر برطرف کند.

تحلیل یک کارشناس مسائل بین الملل از تحولات افغانستان و عوامل خارجی برکناری عمران از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

نوذر شفیعی معتقد است که ارتباط عمران خان با چین، ادامه ارتباط با روسیه که آمریکا خواستار کاهش آن بود و همچنین مباحث مربوط به عربستان زمینه ساز برکناری عمران خان را رقم زد.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید