تبلیغات همسان چیست و چگونه کار می‌کند؟

امروزه تبلیغات دیجیتال یک ابزار بازاریابی کلیدی برای دستیابی و جذب مخاطبان هدف است؛ اما از آنجایی‌ که تعامل مردم و کاربران روز به روز با محتوا پیچیده‌تر می‌شود، تبلیغات همسان راه جدیدی را برای برندها فراهم می‌کند تا پیام خود را منتشر کنند و آن را به مخاطب هدف برسانند.

به گزارش در خبرها به نقل از مدیااد، تبلیغات نیتیو یا تبلیغات همسان چیست، چرا مهم است، چگونه کار می‌کند و چگونه از تبلیغات همسان مدیااد برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید.

تبلیغات همسان (نیتیو) چیست؟

دن گرینبرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل Sharethrough، تبلیغات همسان را این‌گونه تعریف می‌کند: «نوعی از تبلیغات پولی که با شکل و عملکرد تجربه کاربر در سایت یا پلتفرمی که در آن قرار گرفته‌اند، مطابقت دارد. به‌طور خلاصه، آن‌ها تبلیغات مناسبی هستند. تبلیغات نیتیو را می‌توان در همه‌جا یافت، از سایت‌های موردعلاقه شما گرفته تا شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه شما..

بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی چیست؟

آموزش ساخت کمپین تبلیغاتی همسان (نیتیو) در 9 قدم

در این بخش آموزش ساخت کمپین تبلیغاتی همسان (نیتیو) در ۹ مرحله ارائه داده می‌شود:

مرحله 1: تعیین اهداف

تعین هدف در تبلیغات همسان اولین و مهم‌ترین مرحله است. آیا می‌خواهید سرنخ ایجاد کنید؟ آیا می‌خواهید آگاهی از برند ایجاد کنید؟ مانند هر نوع تبلیغات دیگری، مهم است که ابتدا یک هدف یا یک سری اهداف تعیین کنید. هنگامی‌ که اهداف خود را در ذهن ترسیم کردید، تعیین کنید که کدام KPI برای اندازه‌گیری موفقیت بهترین عملکرد را دارد.

مرحله 2: ایجاد پیام مناسب برای کاربر

اکنون‌ که می‌دانید چرا می‌خواهید مردم محتوای شما را بخوانند، یک پیام مناسب به آن‌ها بدهید. به این سوالات پاسخ دهید که چه کسی محتوای شما را ببیند؟ می‌خواهید چه چیزی را ببینند یا بخوانند؟ پاسخ به این سؤالات باعث می‌شود که محتوای شما شکل بگیرد.

برای ایجاد پیام مناسب، در مورد مخاطبان هدف خود و آنچه آن‌ها نیاز دارند به‌خوبی فکر کنید. رفتار، ترجیحات و علایق آن‌ها را تجزیه‌ و تحلیل کنید تا محتوا و تبلیغات موردعلاقه آن‌ها را شناسایی کنید.

مرحله 3: انتخاب فرمت مناسب محتوا

مردم از پلتفرم‌ها به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. نحوه استفاده از محتوا در لینکدین احتمالاً با دیگر پلتفرم‌ها متفاوت است. یا مثلاً در یوتیوب مردم همه به دنبال ویدیو هستند و این فرمت‌ها بسته به پلت فرم متفاوت است. بازاریابان باید به‌خوبی بدانند که فرمت محتوای پلت فرم انتخابی آن‌ها است.

مرحله 4: تولید محتوای تبلیغاتی

اکنون زمان آن است که با توجه به اقدامات بالا محتوای خود را تولید کنید. هنگام ایجاد محتوا به مخاطبین هدف و نیازهای آن‌ها فکر کنید و سعی کنید بهترین محتوا را برای آن‌ها تولید کنید.

نکات زیر را در تولید محتوای تبلیغات همسان به خاطر بسپارید:

از محتوای چندرسانه‌ای استفاده کنید. تصاویر و ویدیوها مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند و عملکرد قوی‌تری دارند.

محتوا هر چه کوتاه‌تر باشد بهتر است. محتوای مختصر در تبلیغات همسان بهترین عملکرد را دارد.

از زبان دوم‌شخص بنویسید. از زبان "شما" برای خطاب به مخاطبان خود و حفظ لحن گفتگو استفاده کنید.

پیشنهادی بدهید که نمی‌توانند رد کنند. به مخاطبان خود آنچه می‌خواهند بدهید. همچنین محتوای شما شامل فراخوانی برای اقدام باشد.

مرحله 5: ارسال محتوا به‌صورت ارگانیک

وقتی‌که محتوا را به بهترین شیوه تولید کردید، وقت آن است آن را برای مخاطبان پس کنید. ممکن است در نتیجه این محتوا فالوورهای بیشتری در شبکه‌های اجتماعی کسب کنید یا سایت شما ترافیک بیشتری کسب کند. حداقل دو هفته اجازه دهید که تبلیغات شما به‌صورت ارگانیک در پلت فرم بماند.

مرحله 6: ارتقای تبلیغات

در این مرحله از ایجاد تبلیغات همسان، شما باید به فکر ارتقای این تبلیغات باشید تا افراد بیشتری آن‌ها را ببینند. با حمایت مالی از پست‌ها و محتوای همسان خود، موفقیت آن‌ها را بیشتر افزایش دهید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید فالوورهای بیشتری کسب کنید. اگر هم در وب‌سایت فعالیت می‌کنید این کار موجب بک لینک‌هایی می‌شود که برای سئوی وب‌سایت شما خوب به نظر می‌رسد.

مرحله 7: تحلیل نتایج

تحلیل نتایج در تبلیغات همسان بسیار مهم است. نتایج خواه بازدید از صفحه، تبدیل، تعامل، زمان ماندن در صفحه، نمایش‌ها یا هر معیار دیگری که دنبال می‌کنید، مهم است و باید آن‌ها را تحلیل کنید.

هنگام انتخاب معیارهایی که می‌خواهید اندازه‌گیری کنید، دوباره بررسی کنید که آن‌ها با اهدافی که در مرحله 1 مشخص کرده‌اید مرتبط باشند. این کار به شما بینش بیشتری در مورد چگونگی پیشرفت در جهت دستیابی به اهدافتان می‌دهد.

مرحله 8: تست، بهینه‌سازی، تکرار

تبلیغات یک تاکتیک بازاریابی یک‌باره نیست. برای اطمینان از اینکه بیشترین سود را برای سازمان شما دارد، به آزمایش و بهینه‌سازی عناصر مختلف تبلیغات همسان خود بپردازید. یک تیتر جدید را امتحان کنید. دعوت به اقدام خود را به‌روز کنید. یک تصویر جدید آپلود کنید. برای هر یک از آزمون‌های خود، بهترین روش‌های تست A/B را امتحان کنید.

مرحله 9: هدف‌گذاری مجدد یا ریتارگتینگ

یکی دیگر از راه‌های تقویت عملکرد تبلیغات همسان، استفاده از هدف‌گذاری مجدد است. پس‌ از اینکه مخاطبان شما رفتارهای معناداری را انجام دادند (مثلاً بازدید از یک صفحه خاص در وب‌سایت یا کلیک کردن بر روی یک تبلیغ خاص)، آن‌ها را با یک تبلیغ خاص‌تر و مرتبط‌تر بر اساس تعامل قبلی آن‌ها برای تقویت رابطه، هدف قرار دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی



پست های مرتبط

پیام بگذارید