افزایش بی‌خانمان‌ها در پرجمعیت‌ترین کانتیِ آمریکا

بنابر آمارهای رسمی، در حال حاضر نزدیک به ۷۰ هزار نفر در "کانتی لس‌آنجلس"، پرجمعیت‌ترین کانتی ایالات متحده، بی‌خانمان و بی‌سرپناه هستند.

به گزارش در خبرها، نتایج شمارش سال ۲۰۲۲ میلادی از سوی اداره خدمات بی‌خانمان‌های لس‌آنجلس (LAHSA)، نشان داد که شمار افراد بی‌خانمان در این منطقه‌ی پرجمعیت، به ۶۹ هزار و ۱۴۴ تن رسیده که در مقایسه با شمارش قبلی که در سال ۲۰۲۰ انجام شد، رشد ۴.۱ درصدی داشته است.

گزارش‌ها همچنین حاکیست این سرشماری در این کانتی که در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون سکنه دارد به خاطر همه گیری کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱ انجام نشد.

نتایج شمارش لحظه به لحظه که طی سه شب در ماه فوریه انجام شد، همچنین نشان داد که ۴۱ هزار و ۹۸۰ نفر در شهر لس‌آنجلس، بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند که ۱.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.

"کانتی" که معادل "شهرستان"، "ولسوالی" یا "ناحیه" در کشورهای دیگر است در آمریکا به منطقه‌ای از یک ایالت اطلاق می‌شود که بزرگتر از شهر است و دولت خود را برای رسیدگی به مسائل محلی دارد و در این سرشماری نیز کانتی لس‌آنجلس منطقه‌ای وسیع‌تر از شهر لس‌آنجلس را دربرمی‌گیرد.

فاجعه انسانی در پرجمعیت‌ترین کانتی ایالات متحده، افراد بی‌خانمان را مجبور به ادامه زندگی در چادرها، کمپ‌ها، ماشین‌ها، سازه‌های موقتی و پراکنده در زیر بزرگراه‌ها و پل‌ها، در پارک‌های اصلی شهر و نواحی ساحلی و همچنین در خیابان‌ها و پیاده‌روها کرده است. این افراد اغلب به دلیل گرمای شدید تابستان یا هیپوترمی در زمستان در معرض خطر مرگ هستند.

در حالی که شهرهای سراسر ایالات متحده با بدتر شدن بحران مسکن و نابرابری دست و پنجه نرم می کنند اما لس آنجلس و کالیفرنیا به گونه‌ای با این مشکل مواجه هستند که غیرقابل حل به نظر می رسد.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید