کوبا سرمایه گذاری‌های آمریکا برای "پیشبرد دموکراسی" را غیرقانونی خواند

معاون وزیر خارجه کوبا گفت، این کشور تامین مالی ایالات متحده برای برنامه‌های "پیشبرد دموکراسی" را مداخله جویانه و غیرقانونی می‌داند چون هدفش سرنگونی دولت هاواناست.

به گزارش در خبرها، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در ژوئیه سال جاری میلادی درخواستی را برای تامین مالی ۶.۲۵ میلیون دلاری سازمان‌های غیردولتی و اشخاصی اعلام کرد که بخشی از برنامه چندین دهه‌ای به رسمیت شناخته شده قانون ایالات متحده برای پیشبرد صلح و تغییر غیر خشونت بار دموکراتیک در کوبا محسوب می‌شود.

"کارلوس فرناندز دو کاسیو"، معاون وزیر امور خارجه کوبا در هاوانا به رویترز گفت، واشنگتن مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار در طول چندین دهه هزینه این برنامه‌هایی کرده که در حقیقت با هدف دامن زدن به ناآرامی‌ها در کوبا بوده است.

وی همچنین افزود: در هر کشوری چنین اقداماتی و چنین تامین مالی غیرقانونی است. این دقیقا کاری است که ایالات متحده امروز در کوبا انجام می‌دهد.

فراخوان آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده در مورد چالش‌ها و خطرات کار در کوبا هشدار داده و گفته دریافت کنندگان این کمکهای مالی به عنوان یک عامل یا تحت هدایت این آژانس عمل نخواهند کرد.

اتهام زنی‌های معاون وزیر امور خارجه کوبا در حالی مطرح شده که این کشور دچار بدترین بحران اقتصادی در طول چندین دهه، خاموشی‌های گسترده و صف‌های طولانی برای تامین مایحتاج ضروری شامل دارو، غذا و سوخت است.

همچنین صحبت‌های این معاون در حالی مطرح شده که کوبا و واشنگتن پس از چهار سال نخستین مذاکرات در سطح عالی را برگزار کردند.

کوبا مدت‌هاست که تحریم‌های دوران جنگ سرد و تامین مالی مخالفان توسط ایالات متحده را عامل این بحران اقتصادی و اجتماعی در کشور می‌داند و معاون وزیر امور خارجه این کشور آمریکای لاتین نیز گفته که برنامه‌های واشنگتن در تامین مالی چنین گروه‌های حامی دموکراسی در کوبا با هدف براندازی دولت کمونیست این کشور هستند.

دو کاسیو همچنین به رویترز گفت: ایالات متحده در حال بی رونق کردن استاندارد زندگی مردم و در عین حال صرف کردن میلیون‌ها دلار پول مالیات دهندگان این کشور برای اجبار مردم به اقدام علیه دولت هاواناست.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید