لاوروف: غرب یک جنگ هیبریدی علیه روسیه به راه انداخته است

وزیر خارجه روسیه گفت، هنگامی که غرب متوجه شد که در تبدیل اوکراین به قلمرویی "ضد روسی" با شکست مواجه شده، یک "جنگ هیبریدی تهاجمی، بی‌شرمانه و زشت" را علیه روسیه به راه انداخت.

به گزارش در خبرها، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به مناسب اولین روز از سال تحصیلی جدید، طی نشستی با دانشجویان و اساتید دانشگاه MGIMO عنوان داشت: «وقایعی که امروز همه پس از بازگشت از تعطیلات پیرامون‌ آن بحث می‌کنند، مربوط به اتفاقاتی است که در اطراف اوکراین رخ می‌دهند. صادقانه بگویم، هنگامی که غرب متوجه شد که توطئه‌اش درخصوص تبدیل اوکراین به مکانی "ضد روسی" و دژی برای مهار نظامی روسیه شسکت خورده، یک جنگ هیبریدی تهاجمی را علنا به طور بی‌شرمانه‌ و بی‌رحمانه‌ای علیه کشور ما به راه انداخت.»

وی همچنین تاکید کرد که غرب به طور تاکتیکی مهر تاییدی بر ممنوعیت زبان روسی در اوکراین، آموزش، رسانه و فرهنگ این کشور زد.

لاوروف در ادامه افزود: «در واقع توافقات مینسک در فوریه ۲۰۱۵ مسیر را برای رسیدن به توافق و جلوگیری از مشکلات دیگر هموار می‌ساخت. اما نه پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری سابق اوکراین و نه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین حاضر به اجرای توافقات نشدند اگرچه این توافق‌ها توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تصویب شده بودند. غرب یا سکوت پیشه کرد و یا بی‌ سروصدا خوشحال شد و به گفته خودش می‌گفت ما چقدر در مهار روسیه با ایجاد یک کشور ضد روسی درست در مرزهایش موثر واقع شده‌ایم.»

وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت: «همانطور که مشاهده می‌کنید، وقتی آن‌ها (غربی‌ها) در نهایت متوجه شدند که تمام بیانیه‌ها و اظهارات ما طی این سال‌ها صرفا درخواست‌های پوچ و توخالی نبوده، بلکه منافع اساسی کشور ما را منعکس می‌کرده، دچار جنون شده‌اند و سعی دارند با تهاجم بی‌سابقه خود تمامی ناتوانی خود را جبران کنند.»

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید