بند ابهام آمیز اساسنامه اتحادیه جهانی/ کاندیداهای دوچرخه‌سواری به دردسر می افتند؟

اساسنامه اتحادیه جهانی یک بندی دارد که مشخص نیست این بند می تواند برای کاندیداهای انتخابات فدراسیون ایران دردسرساز شود یا خیر.

به گزارش در خبرها، ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون دوچرخه سواری ۲۲ مرداد آغاز و ۲ شهریور به پایان رسید و ۱۷ نفر نیز برای این انتخابات کاندیدا شده‌اند.

با وجود گذشت یک هفته از پایان ثبت‌نام‌ها، هنوز وزارت ورزش جلسه کمیسیون تطبیق را برگزار نکرده است تا تایید صلاحیت مدیریت کاندیداها بررسی شود. گفته می شود که این جلسه قرار است هفته آینده برگزار شود تا مشخص گردد چه کسانی از خوان اول برای حضور در مجمع انتخاباتی دوچرخه سواری گذر می‌کنند.

در این میان سوالی بین اهالی دوچرخه سواری به وجود آمده است که مربوط به بندی از اساسنامه اتحادیه جهانی است. این بند برای اهالی دوچرخه سواری ایجاد ابهام کرده که تکلیف بسیاری از کاندیداها چه می شود.

در بند ۷ اساسنامه اتحادیه جهانی آمده است که اساسنامه و مقررات فدراسیون های ملی باید پیش بینی یک سیستم انتخاباتی با تضمین استقلال کامل فدراسیون ملی در مقابل اشخاص ثالث را کند و همه نامزدها حداقل یک سال قبل از انتخابات دارای مجوز از فدراسیون ملی باشند.

بند ۷ اساسنامه اتحادیه جهانی

اکنون این سوال پیش می آید که منظور از مجوز چه چیزی است؟ یعنی در دوچرخه سواری فعالیت داشته باشند؟

کاندیداها از وجود چنین بندی مطلع بوده‌اند و ممکن است روی حضور کاندیدایی در انتخابات دوچرخه سواری تاثیر بگذارد یا خیر؟

این موارد را باید فدراسیون دوچرخه‌سواری، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پاسخ دهند. با توجه به اینکه انتخابات دوچرخه سواری یک بار مورد تایید قرار نگرفت و تا مرز تعلیق هم پیش رفت، هر ابهامی که وجود دارد در مورد هر کاندیدا یا نحوه برگزاری انتخابات باید با دقت بیشتری بررسی و تصمیم گیری شود تا انتخابات بدون کوچکترین مشکلی برگزار شود.

در این مدت بیشترین آسیب از بلاتکلیفی فدراسیون، متوجه دوچرخه‌سواران بوده است و با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی هانگژو و همچنین کسب سهمیه المپیک پاریس این انتظار است انتخابات بدون کوچکترین مشکل برگزار شود و حواشی مربوط به آن نیز به پایان برسد.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید