انتقاد معاون وزیر از موضوعات نشریات دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه نباید بین نخبگان و اهالی نشریات دانشجویی جدایی باشد، گفت: موضوعات نشریات دانشجویی با مسائل جامعه و دانشگاه فاصله دارد و باید با توانمند کردن نشریات آن‌ها را ارتقاء داد.

به گزارش در خبرها، دکتر عباس شیراوژن در چهل و یکمین «نشست شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت» با اشاره با انتخابات اخیر اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: خوشبختانه انتخابات اخیر شورای مرکزی نشریات بدون حاشیه و اعتراض انجام شد و در مدت معین برای دریافت اعتراضات هیچ‌گونه اعتراضی به فرایند و نتایج انتخابات به دبیرخانه انتخابات اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت نگرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: مجموعه‌های دانشجویی و فرهنگی مانند کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، هیئت‌های مذهبی و... قالب‌های مفیدی برای شناسایی و بروز استعدادهای دانشجویان است تا درآینده بتوانند به صورت حرفه‌ای‌تر این فعالیت‌ها را ادامه دهند. جنس فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه برای شناساس استعدادها است.

وی ادامه داد: نشریات دانشجویی زمینه‌ای مناسب برای دست به قلم شدن دانشجویان در موضوعات علمی، فرهنگی، سیاسی و... است تا دانشجویان صاحب قلم به جز فعالیت‌های علمی و تحصیل مهارت‌های جدیدی بیاموزند.نوشتن نیاز به تعمق و مطالعه دارد و موجب آشنایی بیشتر خود نویسنده و دیگران با مسائل روز می‌شود.

به گزارش مفدا، دکتر مجید احمدی، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری انتخابات اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر در اسفندماه سال گذشته بیان کرد: انتخابات اخیر نشان از استقبال مجدانه و رضایتمندی عموم دانشجویان داشت. باید به نمایندگان مدیران مسوول نشریات دانشگاهی فعلی تبریک و به اعضای پیشین شورای مرکزی ناظر بر نشریات خداقوت گفت.

وی با اشاره به مسائل نشریات دانشجویی گفت: موضوعات نشریات دانشجویی با مسائل جامعه و دانشگاه فاصله دارد و باید با توانمند کردن نشریات آن‌ها را ارتقا داد. نیاز است که یک هیئت اندیشه‌ورز در جمع نخبگانی فعالان نشریات حضور داشته باشند. جدایی نخبگان از اهالی نشریات دانشجویی نیز باید برطرف شود تا به وضعیت مطلوب‌تری برسیم. بیش از نیمی از دانشجویان ما هزینه‌ای برای خرید نشریات نمی‌کنند اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد نگاه آن‌ها به نشریات به عنوان یک کالای فرهنگی بسیار والاست. باید بین این دو شاخص ارتباط مناسبی برقرار شود.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید