نهایی شدن برنامه‌های حوزه دانش‌بنیان‌ها تا پایان فروردین

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از نهایی کردن برنامه‌های حوزه دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال تا پایان فروردین ماه خبر داد.

به گزارش در خبرها و به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس،‌ امروز چهارشنبه ۱۰ فروردین دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پارک فناوری پردیس بازدید کرد و از نزدیک با شرکت‌های فناور و دانش بنیان عضو پارک دیدار گفت‌وگو کرد.

در این بازدید دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با ابراز امیدواری از اینکه امسال سال خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان باشد، گفت: با توجه به شعار سال، امسال از آن فرصت‌های استثنایی است که در اختیار این حوزه قرار گرفته است.

ستاری افزود: بر اساس تفاهمی که در دولت داریم و امروز هم در جلسه هیئت دولت تاکید شد این است که معاونت علمی با وزارتخانه‌های اصلی اقتصادی کشور، برنامه‌های حوزه دانش بنیان‌ها تا پایان فروردین ماه سال جاری نهایی کنیم و در دولت به تصویب برسانیم.

زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این بازدید اظهار کرد: عمده‌ترین کار ما در سال جدید، ایجاد شرایطی است که افراد صاحب ایده، فرصتی برایشان ایجاد شود که بتوانند ایده خودشان را در میدان عمل و آزمایش وارد کنند و امیدواریم شرایط تبدیل شدن ایده‌ها به محصول نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: در راستای این ایده تلاش می‌کنیم در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، شتابدهنده‌ها مستقر شوند و تسهیلات به آنها دهیم تا این موسسات بتوانند افراد صاحب ایده را جذب کنند و شرایطی ایجاد کنند که ایده‌های آنها در مسیر تبدیل شدن به تولید قرار گیرد و در نهایت به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که تمامی امکانات کشور در راستای علم، فناوری و نوآوری و اشتغال آفرینی، بسیج شوند.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید