ستارهای به نام «فرانسیس فورد کاپولا» از مهمترین کارگردانان سینمای معاصر در پیادهرو مشاهیر هالیوود به ثبت رسید.
به گزارش در خبرها به نقل از لسآنجلس تایمز، «فرانسیس فورد کاپولا»، ۵۰ سال پس از ساخت فیلم تاریخساز «پدرخوانده»، به عنوان یکی از مشاهیر هالیوود ستارهای در پیادهرو مشاهیر دریافت کرد.
«کاپولا» در این مراسم که با همراهی خواهر و همسرش شرکت کرده بود، ستاره شماره ۲۷۱۵ پیادهرو مشاهیر هالیوود را دریافت کرد و گفت: «مطمئنا از اینکه نامم در میان این بزرگان که بسیاری از آنها از دنیا رفتهاند قرار میگیرد بسیار خوشحالم و از استودیو پارامونت تشکر میکنم که یکی از از مهمترین دلایلی است که اکنون ستارهای به نام من در اینجا ثبت میشود».
این سینماگر ۸۲ ساله از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی او طی چهار دهه فیلمسازی میتوان به جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی در سال ۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی در سال ۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی در سال ۱۹۷۵ برای «پدرخوانده ۲»، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ۱۹۷۹ برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مکالمه» و ... اشاره کرد.
«کاپولا» از سال ۲۰۱۱ فیلمی نساخته و هماکنون مشغول آمادهسازی ساخت فیلم سینمایی «مگالوپیس» به عنوان پروژه رویایی خود است.
کارگردان سهگانه «پدرخوانده» در مصاحبه اخیر خود با مجله «GQ» بار دیگر از وضعیت فیلمهای استودیویی هالیوود و یکنواختی آثار مارول ابراز تاسف و اظهار کرده است: «قبلاً فیلمهای استودیویی وجود داشت و اکنون فیلمهای مارول. یک فیلم از آثار کمپانی مارول چیست؟ این فیلمها یک نمونه اولیه فیلم است که بارها و بارها و بارها و بارها ساخته میشود تا متفاوت به نظر برسد. حتی فیلمهای خوب استودیویی چون «تل ماسه» ساخته «دنیس ویلنوو» و «زمانی برای مردن نیست» از «کری فوکاناگا» که هر دو کارگردانان مستعدی دارند در بسیار ی از جهات شبیه به هم به نظر میرسند. من و شما میتوانیم با تماشای این دو فیلم سکانسی یکسان از آنها بیرون بیاوریم و کنار هم بگذاریم، مثل سکانس تصادف ماشینها».
«کاپولا» در اظهارات خود در سال ۲۰۱۹، ریسک را نکردن در تولیدات هالیوودی هدف قرار داد و گفته بود: «مارتین اسکورسیزی میگوید که فیلمهای مارول سینما نیست، او درست میگوید، زیرا ما انتظار داریم از سینما چیزی بیاموزیم، انتظار داریم مقداری روشنگری، دانش و مقداری الهام به دست آوریم. نمیدانم که کسی از دیدن مکرر یک فیلم، که همان فیلمهای مارول است، چیزی به دست آورد!»
انتهای پیام