فرمانده سنتکام: بحران اردوگاه الهول راه‌حل نظامی ندارد

فرماندهی مرکزی آمریکا ضمن هشدار درباره احتمال وقوع فاجعه‌ای در اردوگاه الهول سوریه، تاکید کرد، بحران اردوگاه الهول که خانواده‌های اعضای گروه تروریستی داعش و برخی از اعضای آن در آنجا سکونت دارند، راه‌حل نظامی ندارد.

به گزارش در خبرها، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ژنرال مایکل کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) پس از بازدید از اردوگاه الهول در سوریه، در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره احتمال وقوع فاجعه‌ای انسانی در این اردوگاه گفت: این اردوگاه خطری جدی برای منطقه است.

ژنرال کوریلا در این بیانیه با اشاره به کشته شدن دو تن از نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در درگیری‌های روز پنج‌شنبه با داعشی‌ها تاکید کرد: این نیروها در عملیات پاکسازی اردوگاه با خطر بزرگی مواجه هستند.

رئیس سنتکام در ادامه با اشاره به دمای بالای منطقه (۹۵ درجه فارنهایت) و کمبود شدید آب، اردوگاه را یک کانون اشتعال انسانی توصیف کرد و گفت: در اردوگاه الهول بیش از ۵۶ هزار تن که ۹۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، سکونت دارند.

همچنین او اظهار کرد: این اردوگاه به مکانی مناسب برای نسل بعدی داعش تبدیل شده است چرا که ۷۰ درصد از ساکنان آن زیر ۱۲ سال بوده و با توجه به شرایط بدشان، با افراط ‌گرایی مواجه هستند.

ژنرال کوریلا با اشاره به اینکه بیش از نیمی از ساکنان الهول از عراق هستند، گفت: ساکنان اردوگاه سال ۲۰۱۷ از دست داعش فرار کرده و به این اردوگاه رسیدند.

او در پایان با تاکید بر اینکه معضل اردوگاه الهول راه‌حل نظامی ندارد، از کشورها خواست اتباع خود را از اردوگاه الهول خارج کنند.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید