ملی‌پوش کبدی: پرداخت مالیات برای هیچ‌کس رضایت بخش نیست/ امیدواریم طلای کبدی آسیا از دست نرود

ابوذر مهاجر گفت: فدراسیون برای بازیکنان شاغل در لیگ مالیاتی در نظر گرفته است، مالیات دادن برای هیچ‌کس رضایت بخش نیست.

ابوذر مهاجر در گفت و گو با در خبرها، در مورد حضورش در لیگ کبدی ستارگان هند اظهار کرد: لیگ هند از بهترین‌های دنیا است. با وجودی که هند بازیکنان زیاد و لیگ های متفاوتی دارد، پروکبدی را راه انداخته‌ و ۱۲ تا از بهترین تیم‌ها و بهترین بازیکنان کشورهای مختلف را به این لیگ دعوت می‌کند.

ملی‌پوش کبدی در پاسخ به این سوال که آیا لژیونرها به این لیگ دعوت می‌شوند و یا فدراسیون‌های کشورهای مختلف اسامی بهترین بازیکنانشان را به این مسابقات اعلام می‌کنند، گفت: قبلا خود فدراسیون هند برترین بازیکنان را در مسابقات بین‌المللی انتخاب می‌کرد و آنها را به لیگ ستارگان دعوت می‌کرد. اکنون به سبب کرونا و لغو مسابقات شرایط متفاوت‌تر شده است. آنها از فدراسیون‌های مختلف درخواست می‌کنند تا بازیکنانی که شرایط حضور در لیگ ستارگان را دارند را معرفی کنند.

وی افزود: بازیکنان به صورت مزایده‌ای با مبالغ متفاوت به لیگ ستارگان ملحق می‌شوند. سطح این مسابقات بسیار بالا است و حتی از مسابقات آسیایی و جهانی هم بالاتر است. آنها در برگزاری این لیگ بسیار حرفه‌ای هستند و سطح برگزاری اگر از فوتبال ما بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

ملی‌پوش کبدی ایران گفت: اسپانسر این مسابقات یک شرکت آمریکایی است که برنامه‌ریزی خیلی قوی دارد. اگر ما هم بتوانیم این لیگ را در ایران برگزار کنیم باعث پیشرفت کبدی ایران می‌شود اما متاسفانه به دلیل مسائل موجود فکر نمی‌کنم این شرایط پیش بیاید و بتوانیم اسپانسرهای آنها را به ایران بیاوریم. آنها خیلی راغب هستند تا در ایران این سطح لیگ را برگزار کنند اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که ایران چند لژیونر در لیگ پروکبدی دارد، گفت: ۱۷ نفر معرفی شده بودیم که یک نفر را به دلیل مصدومیت قبول نکردند و اکنون ۱۶ لژیونر هستیم که در تیم‌های مختلف بازی‌ می‌کنیم.

وی در مورد مبلغی که فدراسیون کبدی ایران از لژیونرهای حاضر در لیگ ستارگان هند به عنوان مالیات اخذ می‌کند، گفت: چون فدراسیون بازیکنان برتر را به هند معرفی می‌کند برای آنها مالیاتی را در نظر گرفته تا برای رشد و توسعه کبدی در استان‌های مختلف هزینه کند. این پول صرف خرید تاتامی یا کمک هزینه مسابقات قهرمانی کشور و استان‌ها می‌شود. این مبلغ برای بازیکنانی که (۷ یا ۸ نفر) از قبل فدراسیون هند آنها را انتخاب کرده بود با آنهایی که فدراسیون ایران معرفی می‌کند متفاوت است. مالیات دسته اول ۱۰ درصد و مالیات دسته دوم با توجه به شرایط بازیکن کمتر یا بیشتر از ۱۲ درصد است.

مهاجر در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به پرداخت این مالیات اعتراضی ندارد، گفت: مالیات دادن برای هیچ کس رضایت بخش نیست ولی خوب این مالیات در جهت رشد و توسعه کبدی خرج می‌شود. بازیکن با خود می‌گوید از همین فضا به جایی رسیده و خوب قطعا دوست دارد بقیه هم در همین فضا رشد کنند و به بالا برسند. به خاطر همین‌ها است که پرداخت مالیات راحت تر می‌شود. در کل نمی‌شود گفت که از پرداخت آن راضی هستیم یا نه ولی ما به فدراسیون و رییس آن اعتماد داریم و اطلاع داریم که صرف استان‌ها می‌شود.

وی در خصوص مبالغ قراردادی بازیکنان ایرانی در لیگ پروکبدی هندوستان گفت: قرارداد بازیکنان در این لیگ براساس سیدبندی متفاوت است. طبق مزایده بازیکنان در سه سید تقسیم می‌شوند. قرارداد بازیکنان سید A از مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، سید B از ۸۰۰ میلیون تومان و سید C از ۴۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود. ایران ۳ بازیکن در سید A و ۲ بازیکن در سید B دارد، بقیه لژیونرها نیز در سید آخر هستند. خودم در سید B هستم.

وی در ادامه در خصوص تعطیلی اردوهای تیم ملی کبدی گفت: متاسفانه با شیوع کرونا اکثر کشورها با برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی مخالف بودند به خاطر همین از بعد مسابقات ۲۰۱۷ هیچ مسابقه بین‌المللی نداشتیم. از طرفی گلوت رئیس فدراسیون هند، جهانی و آسیایی هم که در همین سالها فوت شد و هنوز کسی به عنوان جایگزین او ننشسته است تا برنامه‌ریزی مسابقات آسیایی و جهانی را انجام دهد.

وی گفت: با همین شرایط و تعطیلی مسابقات بین‌المللی شرایط ما جوری رقم خورد که در این سالها میان دو نسل بازیکنان تیم ملی فاصله افتاد. من با ۱۸ سال سن به تیم ملی آمدم و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ شرکت کردم، اکنون هم در ۳۳ سالگی در تیم ملی هستم. هنوز هم جایگزین مطمئنی برای نسل قبل نیست که اگر ما از تیم ملی خداحافظی کردبم جایگزین شود.

او گفت: به خاطر همین‌ لغو مسابقات و تعطیلی اردوها کبدی ایران ضعیف شده اما هند با وجود لیگ ستارگان شرایط خیلی خوبی دارد. بازیکنان از لحاظ مالی ساپورت می‌شوند و بهترین هدایا را می‌گیرند. آنها خیلی نسبت به ما پیشرفت داشتند. ما بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ قهرمان شدیم اما اکنون شرایط ما سخت‌تر شده است. شاید بازیکنان جدیدی که به تیم ملی اضافه شوند توانایی لازم را نداشته باشند تا با بازیکنان هند مقابله کنند و از عنوان قهرمانی ایران دفاع کنند.

وی گفت: دفاع از عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ از قهرمان شدن سخت تر است. البته نشد ندارد ولی قطعا برنامه‌ریزی خوبی می‌طلبد. ما هم که فعلا این شرایط را از دست داده‌ایم. مسابقات آسیایی برای هند خیلی مهم است و ترس از دست دادن طلای این مسابقات را دارند. هندی‌ها ادعا دارند کبدی برای آنها است و دوست ندارند که طلای آسیایی و جهانی را از دست بدهند. از طرف دیگر پاداشی که هند برای قهرمانی آنها در نظر می‌گیرد حدود ۶ یا ۷ میلیارد است. در کنار هدایا، مزایای دیگری هم دارند که این‌ها سبب انگیزه زیادی برای کسب طلا می‌شود، پاداش‌های هنگفت و خانه‌ها و ماشین‌های لوکس می‌گیرند و حسابی حمایت می‌شوند. اما متاسفانه اینها در ایران نیست که باعث انگیزه بازیکنان ایرانی باشد و ما خوب در خوش‌بینانه ترین حالت نهایت یک میلیارد پاداش می‌گیریم.

او در پایان گفت: امیدواریم که طلای کبدی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ از دست نرود. ۱۰ یا ۱۵ سال تلاش پشت طلای ۲۰۱۸ بود و امیدواریم که این تلاش‌ها از دست نرود.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید