وکیل دعاوی پیمانکاری را از کجا پیدا کنیم؟

پیمانکاری رابطه‌ای میان کارگر و کارفرما است که بر اساس آن کارگر متعهد می‌شود در قبال دریافت هزینه‌ای مشخص کار مشخصی را انجام دهد.

به گزارش در خبرها به نقل از گروه وکلای پارسا، وکیل دعاوی پیمانکاری وکیلی است که در حوزه تجاری وارد عمل می‌شود و می‌تواند کارایی‌های مختلفی داشته باشد. در واقع از یک وکیل دعاوی پیمانکاری در تهران می‌توان این انتظار را داشته باشیم که در زمان تدوین و عقد قرارداد پیمانکاری تا انتهای مدت این قرارداد همراه موکل او باشد همچنین این وکیل می‌تواند در دعاوی و تعارض‌های ایجاد شده در این حوزه کارآمد باشد و موکل خود را در مسیر قضایی همراهی کند. اما بگذارید کمی بیشتر در این باره توضیح دهیم.

پیمانکاری، یک قرارداد حقوقی

در مقابل کارفرما نیز متعهد می‌شود در قبال کار و خدمتی که دریافت می‌کند هزینه متناسب و مشخصی را پرداخت کند. این رابطه بر اساس قانون باید تحت عنوان یک قرارداد پیمانکاری تعریف شود.

بنابراین اولین و مهمترین کارکرد وکیل دعاوی پیمانکاری را می‌توان در حوزه تدوین و عقد قرارداد پیمانکاری دانست. اما چرا؟

قرارداد ذاتا یک مفهوم کاملا قانونی است و بر اساس زبان قانون تدوین می‌شود. بنابراین افرادی که اقدام به تدوین قرارداد و امضای آن می‌کنند باید با زبان قانون آشنا باشند و بدانند که از چه کلمات یا جملاتی در این قرارداد استفاده می‌شود. یادتان باشد قرارداد از بندهای مختلفی تشکیل شده است. این بندها هر کدام تعهداتی محسوب می‌شود که بعد از امضای قرارداد برای طرفین الزام‌آور است.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که در صورت بروز تعارض، دادگاه به این قرارداد رجوع می کند و بر اساس مفاد آن رای خود را صادر می کند. بنابراین اگر بدون آگاهی قانونی و بدون در نظر گرفتن این مسئله بسیار مهم اقدام به امضای قراردادی کرده باشید، عملا خودتان را در معرض خطری بسیار مهم قرار داده اید. چرا که اگر شما بندی را که نخوانده باشید یا به طور کامل آن را متوجه نشده باشید باید در هر صورت اجرا کنید. حتی اگر این بند به ضرر شما باشد.

از این رو می گوییم که شما در اولین اقدام باید سعی کنید از وکیل دعاوی پیمانکاری در تدوین و عقد قرارداد استفاده کنید. این کاری است که می‌تواند شما را در برابر بسیاری از تعارض‌ها و مسیرهای قانونی تضمین کند.

وکیل دعاوی پیمانکاری و دیگر کارکردهای آن

اما در یک قرارداد پیمانکاری ممکن است تعارضات مختلفی ایجاد شود. این تعارضات می‌تواند شامل عدم انجام تعهدات، ناقص انجام شدن تعهدات و ... باشد.

یکی از مفاهیم مهمی که معمولا در قراردادهای پیمانکاری وجود دارد، تضمین آن است. در این قراردادها غالبا از تضمین مالی مانند چک یا سفته بهره می‌برند. بدین ترتیب یک کارگر بر اساس این تضمین به کارفرما اطمینان می دهد که تعهدات خود را به درستی انجام می‌دهد و در صورت بروز هر نوع نقصی در انجام این تعهدات، کارفرما با دستور دادگاه حق استفاده از این تضمین را پیدا می‌کند.

تمامی این موارد به خوبی نشان می‌دهد که گستره کاری وکیل دعاوی پیمانکاری بسیار بالاست و می‌تواند جنبه‌های مختلفی از یک قرارداد پیمانکاری را شامل شود. از این رو پیشنهاد ما این است برای این که بتوانید بهترین وکیل دعاوی پیمانکاری را پیدا کنید ابتدا با مشاورین حقوقی گروه وکلای پارسا صحبت کنید. این گروه بر اساس نیاز شما می‌تواند بهترین وکیل دعاوی پیمانکاری را به شما معرفی کنند و تا انتهای مسیر در کنار شما می‌ماند. در واقع گروه وکلای پارسا بیشتر از شما دوست دارد دعوی مربوطه در سریع‌ترین و بهترین حالت به نتیجه برسد. باور کنید!

انتهای رپرتاژ آگهی



پست های مرتبط

پیام بگذارید