دختر تاریخ‌ساز شمشیربازی: به قول‌ها عمل کنید

دختر شمشیرباز ایران گفت: ما در عمل نشان دادیم توانایی که شمشیربازی زنان در چه حد است، بنابراین امیدوارم فدراسیون برنامه‌ریزی هدف مندی انجام دهد.

به گزارش در خبرها، اعظم بختی در بازی‌های کشورهای اسلامی موفق شد اولین مدال شمشیر بازی اپه زنان در رده بزرگسالان را بعد از انقلاب و اولین مدال شمشیربازی زنان ایران را در بازی های کشورهای اسلامی کسب کند. او در انفرادی برنز گرفت و تیم اپه زنان در بخش تیمی نیز به مدال نقره رسید. بختی در مسابقات قهرمانی جهان هم خوب ظاهر شد و توانست به جدول اصلی مسابقات صعود کند.

بختی در گفت و گو با در خبرها در مورد انتظاری که از فدراسیون دارد تا رویکردش را نسبت به شمشیربازی زنان تغییر دهد، بیان کرد: قبل از بازی های کشورهای اسلامی به ما قول دادند که اگر نتیجه بگیریم، نگاه ها متفاوت می شود و حمایت می شویم ما هم تلاشمان را کردیم و نتایج خوب و قابل قبولی به دست آوردیم. انشاالله به قولشان عمل کنند.

او ادامه داد: در شمشیربازی زنان می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم و این مورد را همیشه عنوان کرده ایم و در عمل هم نشان دادیم. انشالله که تغییری در نظر بگیرند که اعزام زنان در مسابقات برون مرزی بیشتر شود. شمشیربازی زنان به نقطه خوبی رسیده است. تلاش زیادی انجام شده تا به این مرحله برسد و امیدوارم کمک کنند و برنامه ریزی خیلی خوبی داشته باشند. برنامه ریزی ها باید هدفمند باشند تا تلاش‌هایی که شده در همین مرحله متوقف نشود.

بختی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی کند برای نتیجه گرفتن در باری های آسیایی و کسب سهمیه المپیک نیاز است در مسابقات بین المللی بیشتری حضور داشته باشند؟ تاکید کرد: بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی عنوان کردم اگر حمایت‌ها ادامه دار باشد، ما می توانیم سهمیه المپیک پاریس را بگیریم و در بخش زنان بازی‌های آسیایی به مدال برسیم و دور از دسترس نیست. تنها نیاز است برنامه ریزی خوبی برای شمشیربازی زنان انجام شود. ما با نتایجی که در بازی کشوری اسلامی گرفتیم، نشان دادیم که توانایی و قابلیت زنان شمشیرباز در چه حد است و این قابل انکار نیست.

ملی پوش شمشیربازی در مورد تفاوت شرایط زنان ایران با کشورهای دیگر از لحاظ امکانات و حضور مسابقات گفت: شرایط از لحاظ امکانات و حضور در مسابقات برابر نیست. حریفان ما به طور مرتب در اردوهای تدارکاتی هستند و در تمام مسابقات شرکت می کنند و امتیاز کسب می کنند اما ما بخاطر محدودیتی که داریم، اعزام هایمان کمتر است و با مشکل مواجه هستیم.

او در مورد حمایت مسئولان استان اصفهان پس از کسب مدال بازی های کشورهای اسلامی تصریح کرد: بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی مسئولان تشکر کردند و قول حمایت دادند اما در عمل خودم به شخصه بازخوردی نگرفته ام. منتظرم که به وعده‌های خود عمل کنند و حمایت های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید