چرا وقتی ایران هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد، ساکتید؟

نمایندگی ایران در سازمان ملل با انتقاد از رویکرد آمریکا و انگلیس از این دو کشور پرسید: «چرا زمانی که ایران هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد، آمریکا و انگلیس ساکتند و حتی از این اقدام حمایت می‌کنند؟»

به گزارش در خبرها، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در رشته‌توییتی با رد اتهام‌زنی آمریکا و انگلیس علیه ایران مبنی بر اینکه در حمله سایبری به آلبانی نقش داشته است، این دو کشور را فاقد صلاحیت و مشروعیت برای طرح چنین اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست.

نمایندگی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی حملات سایبری، هر گونه حمله سایبری به زیرساخت‌های غیر نظامی را در همه اشکال محکوم می‌کند. آمریکا و انگلیس که در حملات سایبری متعدد علیه زیرساخت‌ها و حتی تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ساکت بوده‌اند و حتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این اقدامات حمایت می‌کنند، هیچگونه صلاحیت و مشروعیتی برای طرح چنین اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند.

نمایندگی ایران مستقر در نیویورک تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری که به طور مستمر مورد حملات سایبری قرار گرفته است، بخش مهمی از تلاش‌های مسئولانه بین‌المللی در مقابله با تهدید حملات تروریستی است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از قربانیان اصلی تروریسم است، تاکید کرد، ایران از دولت‌های عضو سازمان ملل متحد می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود برای مقابله با تروریسم پایبند بوده و از پناه‌دادن به گروه‌های تروریستی در خاک خود یا حمایت از آنها خودداری کنند.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید