برنامه دانشگاه امیرکبیر برای ارتباط با صنعت در حوزه فناوری‌های نوظهور

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر پیش‌قدم شدن صنایع در ارتباط با دانشگاه‌ها تاکید ‌کرد و گفت: برای ارتباط صنعت با دانشگاه در خصوص فناوری‌های نوظهور در حال برنامه‌ریزی هستیم.

دکتر سید حسن قدسی‌پور در گفت‌وگو با در خبرها، اظهار کرد: موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت، یکی از مشکلات زیربنایی و قدیمی توسعه علم و فناوری در کشور است که پیشقدمی آن با صنعت حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه دو نوع توسعه وجود دارد، ادامه داد: یک توسعه مربوط به فناوری‌های نوظهور است و توسعه دیگر به فناوری‌های غالب مربوط می‌شود. در فناوری‌های نوظهور ساختار دانشگاه‌ها باید پیش‌قدم شوند. ولی در فناوری‌های غالب صنعت باید پیشی بگیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این خصوص افزود: ما در دانشگاه امیرکبیر برای فناوری‌های نوظهور به نحوی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که دانشکده‌ها، برنامه‌های خود را برای بروزرسانی و هوشمندسازی دروس ادامه دهند. همچنین قصد داریم برای آنها برنامه‌های بازدید ترتیب دهیم، ارزیابی‌های مکرر داشته باشیم و بودجه‌ها را بر این اساس تعیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مورد فناوری‌های غالب باید صنایع پا پیش بگذارند، خاطرنشان کرد: در این فناوری‌ها، صنایع باید پیشتاز باشند. در حال حاضر یکی دو صنعت پیش‌قدم شده‌اند، ولی تبدیل آن به کار دانشگاهی اندکی انرژی‌بر است که در حال حاضر در چنین مرحله‌ای هستیم. نحوه ارتباط با صنعت در این خصوص نیز به نحوی است که صنعت در خصوص مشکلات خود و به عنوان مثال ساخت دستگاه‌ها و یا قطعات، با دانشگاه مشورت می‌کند؛ ولی اینکه این طرح‌ها تبدیل به تز دکتری شود، کار دانشگاه است که در حال حاضر در این زمینه در حال فعالیت هستیم.

دکتر قدسی‌پور با اشاره به انجام طرح ‌"کوآپ" در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: این طرح که در آن، دانشجویان مستقیما با صنعت و شرکت‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، مورد استقبال زیاد دانشجویان قرار گرفته است و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید