توصیه وزیر بهداشت به زائران اربعین برای همکاری با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران اربعین توصیه کرد که در این ایام استفاده از ماسک، غذای سالم، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را فراموش نکنند.

به گزارش در خبرها، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه اولین دوره آموزشی و فرهنگی «همراه با حکیمان» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ارتباط با حماسه راهپیمایی اربعین، تدابیر میدانی را در مرزهای شلمچه و مهران که ۹۰ درصد ترددها از این مرزها صورت می گیرد، داشتیم و عمده نگرانی ما گرمای این روزهای عراق و مناطق مرزی بود که در این خصوص ضمن بیان توصیه‌ها، کانکس‌ها و امکانات لازم را فراهم کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: امسال مرکز بهداشتی و درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی را در شلمچه راه‌اندازی کردیم و برخی نیروهای بهداشتی داوطلبانه در آنجا حضور دارند.

وی افزود: برای مرز مهران هم از ظرفیت کانکس‌ها و سازه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی بهره گرفتیم. ضمن این که در عراق مدیریت با جمعیت هلال احمر است و هر نیروی حوزه سلامت که بخواهد برای ارائه خدمات داوطلبانه به عراق برود، نیاز به مرخصی ندارد و سفرش ماموریت محسوب می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین پس از این ایام هم برای زائران پیاده امام رضا(ع) برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه میزبان استفاده شود.

عین‌اللهی به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تزریق ۱۵۴ میلیون دُز واکسن و ثبت اعداد ۹۱، ۸۶ و ۷۲ درصد در دُزهای اول تا سوم، حاشیه امن خوبی داریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما در این روزها بر تزریق دُز یادآور، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، غذای سالم و رعایت نکات بهداشتی تاکید داریم و این که زائران اربعین در زمان بازگشت به ایران همکاری لازم را با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها داشته باشند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم بدون توجه به تعداد دُزهای دریافتی واکسن کرونا هرچه سریع‌تر دُز یادآور را دریافت کنند و بدانند که کرونا هنوز پایان نیافته و بهترین کار برای دوری از این ویروس منحوس دریافت سالانه یک بار دُز یادآور تا زمان پایان این همه گیری است.

انتهای پیام



پست های مرتبط

پیام بگذارید