معرفی روش‌های یادگیری لغات انگلیسی

یادگیری لغات انگلیسی به عنوان یکی از اولین ارکان و تاثیرگذارترین روش‌های یادگیری و آموزش زبان انگلیسی، برای زبان‌آموزان از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. با یادگیری و وسعت‌ بخشیدن به دایره لغات جدید انگلیسی به راحتی می‌توان این زبان را درک و با دیگران صحبت کرد و در آزمون‌های مهم زبان انگلیسی نتایج بسیار خوبی به دست آورد. زبان‌آموزان بعد از آشنایی با استخوان‌بندی زبان انگلیسی، ناخودآگاه به یادگیری جدیدترین لغات انگلیسی علاقه بسیار زیادی نشان می‌دهند. البته زبان‌آموزان برای یادگیری لغات جدید انگلیسی نباید فقط به معنی آن لغات بسنده کنند، بلکه باید با کاربرد آن در جمله نیز آشنا شوند.

به گزارش در خبرها به نقل از فرالن، در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی و کتاب‌های معروف یادگیری لغت زبان انگلیسی را به علاقه‌مندان معرفی کنیم.


معرفی بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی

یکی از سوالات بسیار مهمی که در ذهن همه زبان‌آموزان ایجاد می‌شود این است که بهترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی کدام روش است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم با استفاده از چند روش مختلف می‌توان لغات انگلیسی را به راحتی، به سرعت و به صورت کاملا اصولی یاد گرفت. در ادامه این بخش روش‌های پرکاربرد یادگیری لغات انگلیسی را در آموزش زبان انگلیسی معرفی خواهیم کرد.

  • استفاده از بازه زمانی مناسب برای مرور لغات انگلیسی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برای یادگیری لغات انگلیسی باید از یک بازه زمانی مناسب برای مرور لغات استفاده کرد. زمانی که زبان‌آموز یک لغت جدید را از طریق کتاب، شرکت در دوره آنلاین زبان یا شرکت در کلاس‌های حضوری یاد می‌گیرد، باید ابتدا همان شب آن را مرور کند. سپس بعد از شش الی هفت روز بار دیگر باید همان لغت را مرور کند و مرور بعدی را به یک ماه بعد موکول نماید. با استفاده از این روش لغات جدید به خوبی در ذهن ماندگار می‌شوند.

  • یادگیری سریع لغات انگلیسی با خواندن مداوم و زیاد

یکی دیگر از روش‌های بسیار مفید برای یادگیری لغات انگلیسی خواندن مداوم و زیاد است. زمانی که در داخل یک متن لغت جدیدی را می‌خوانید، ابتدا برای حدس معنی آن تلاش کنید و بعد از حدس معنی دقیق لغت جدید را در دیکشنری مشاهده کنید. با این روش لغات و معنی جدید آن‌ها به خوبی در ذهن ثبت خواهد شد.

  • تهیه لیستی از لغات جدید

برخی از زبان‌آموزان گمان می‌کنند که برای یادگیری لغات جدید انگلیسی حتما باید به سراغ دیکشنری بروند.‌ پیداکردن معنی لغات در دیکشنری را نمی‌توان به عنوان بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی در نظر گرفت. بلکه لغات جدید را بیشتر از طریق تماشای فیلم، چت با افراد انگلیسی زبان در فضای مجازی، خواندن کتاب‌های انگلیسی و غیره می‌توان یاد گرفت. بعد از مشاهده هر لغتی بهتر است آن‌ها را در داخل یک لیست یادداشت کنید و هر جا که می‌روید به همراه خود ببرید و هر بار لغات جدید را به لیست اضافه کنید. یادگیری کلمات مرتبط با هر لغت را نیز فراموش نکنید.

  • استفاده از لغات جدید انگلیسی در مکالمات

برای اینکه لیست تهیه‌شده از زبان انگلیسی از ذهن و حافظه زبان‌آموز فراموش نشود، باید از لغات جدید در مکالمات خود استفاده کند. شروع مکالمات به زبان انگلیسی به یادگیری لغات جدید کمک بسیار زیادی می‌کند. حرف‌زدن به انگلیسی باعث می‌شود که بهتر بتوان از لغات جدید لیست در جملات خود استفاده کرد. به طور کلی افرادی که از لغات جدید در جمله‌های انگلیسی خود استفاده کنند، راحت‌تر می‌توانند لغات را به حافظه خود بسپارند.

  • استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های انگلیسی

یکی دیگر از روش‌های کاربردی و جذاب یادگیری لغات انگلیسی، استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های انگلیسی است. انجام بازی‌های معروفی مانند classic words solo به طور ناخودآگاه می‌توانند به آموزش زبان انگلیسی و یادگیری لغات جدید منجر شود. به طور کلی با پیوند دنیای واقعی و مجازی به سادگی می‌توان دایره لغات انگلیسی خود را گسترش داد.

  • چسباندن نت‌های رنگی به دیوار

هدف از اخترع نت‌های رنگی کمک به یادآوری بوده‌است. نت‌های رنگی به عنوان یک ابزار بسیار کارآمد در آموزش زبان انگلیسی به یادگیری لغات انگلیسی کمک زیادی می‌کنند. زبان‌آموزان می‌توانند نت‌های رنگی را روی یخچال، دیوار، آینه، سینک ظرفشویی و غیره بچسبانند و هر بار با مشاهده آن‌ها لغت‌های جدید را در ذهن خود مرور کنند.

  • مطالعه کتاب‌های مخصوص یادگیری لغات انگلیسی

یکی دیگر از بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی، دانلود و مطالعه کتاب‌های مخصوص همین حوزه‌ است. در دوره آموزش آنلاین زبان انگلیسی به همه زبان‌آموزان سفارش می‌شود که از مطالعه این کتاب‌ها غافل نشوند. معروف‌ترین کتاب‌های یادگیری لغات انگلیسی عبارتند از: سری کتاب English Vocabulary in Use، سری کتاب Oxford Word Skills، کتاب English Vocabulary Organiser، کتاب English Vocabulary for High School، کتاب Cambridge Academic Vocabulary in Use، کتاب Cambridge Vocabulary for Advanced، کتاب Merriam Websters Vocabulary Builder، کتاب Word Power Made Easy، کتاب 504 Absolutely Essential Words، کتاب 1100 Words You Need to Know و کتاب Verbal Advantage. مطالعه این کتاب‌ها باعث پیشرفت چشمگیر زبان‌آموزان در زمینه‌های نوشتاری، خواندن، شنیداری و گفتاری می‌شود. این کتاب‌ها را می‌توانید به صورت رایگان از سایت فرالن و در بخش بهترین کتاب لغت انگلیسی دانلود کنید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب سعی کردیم بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی را توضیح دهیم. علاوه بر روش‌هایی که معرفی شد، زبان‌آموزان باید تمرکز خود را با استفاده از تمرین‌های مختلف افزایش دهند. مثلا بعد از یادگیری لغات حتما با آن‌ها جمله بسازند. انجام مدیتیشن و ورزش‌های هوازی نیز به تقویت حافظه کمک زیادی می‌کند. امیدواریم از مطالب ارائه‌شده در این متن کمال استفاده را برده‌ باشید و کمکی به آموزش زبان انگلیسی شما کرده باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی



پست های مرتبط

پیام بگذارید