رعایت نکاتی مهم در هنگام خرید یخچال و فریزر

خرید یخچال و فریزر نیازمند رعایت نکات مهمی است، زیرا این وسیله جزء ارزشمندترین و مهم‌ترین وسایل آشپزخانه است. خرید یخچال و فریزر خوب می‌تواند شما را حداقل تا 10 سال از خرید یخچال بی نیاز کند.

به گزارش در خبرها به نقل از جاوید کالا، برندهای مختلف یخچال، مدل‌های مختلف، طراحی‌های ویژه و کاربردهای گوناگون یخچال‌ها باعث شده تا تنوع این محصول در بازار افزایش پیدا کند. پس پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید یخچال و فریزر به نکات مخصوص خرید توجه نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

این نکات را بخاطر بسپارید...

در این بخش می‌خواهیم لیستی از ویژگی‌های مورد توجه در خرید یخچال را معرفی کنیم.

1. سایز یخچال

سایز یخچال برای خریدار مهم بوده و توسط دو عامل تعیین می‌شود:

تعداد افراد خانوار و اندازه جایگاه یخچال؛ با توجه به تعداد افراد خانواده می‌توانید از جدول راهنما استفاده کنید. طبق این جدول برای افراد بیشتر از 5 نفر یخچال‌هایی با حجم 440 لیتر به بالا پیشنهاد می‌شود. البته خرید یخچال‌های سایز کوچک خیلی پیشنهاد نمی‌شود، به‌ دلیل اینکه میزان انرژی کمتری مصرف می‌کنند که در زمان طولانی موجب تحمیل هزینه‌های تعمیر بیشتری خواهد شد.

برای هر یک نفر باید 5 لیتر از حجم یخچال و فضای فریزری را اختصاص داد تا مجبور نشوید مدام یخچال‌تان را تعویض کنید. همچنین پیش از خرید فضای تعبیه شده برای یخچال و فریزر را اندازه‌گیری کنید تا با توجه به آن ابعاد یخچال را انتخاب کنید.

2.مدل یخچال

  • مدل یخچال فریزر بالا

این یخچال‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد، زیرا قیمت کمتری دارد و اکثر برندهای موردنظر این مدل را تولید کرده‌اند.

  • مدل یخچال فریزر پایین

دسترسی به یخچال باید راحت از فریزر باشد چون شما به مواد یخچالی بیشتر نیاز پیدا می‌کنید تا مواد فریزری، از جمله ویژگی‌های یخچال فریزر پایین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی منطقی و کاربردی، تقسیم‌بندی فریزر با کشو، تنوع بالا، قیمت بالا، سردسازی آرام بخش فریزری.

  • یخچال ساید بای ساید

فضای داخلی بسیار زیاد این یخچال‌ها باعث شده تا گزینه مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت باشد. از جمله ویژگی‌های یخچال فریزر ساید بای ساید می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

آپشن‌های خاص، طراحی فوق‌العاده زیبا، دسترسی راحت برای افراد ویلچرنشین، یخ‌ساز و آبسردکن عالی، فضای داخلی عرض کمی دارد و جای مناسب برای اجسام بزرگ را ندارد، جایگاه قرارگیری فریزر در آن باید بزرگ باشد، عدم هماهنگی بین دمای بخش بالای یخچال و پایین آن.

  • یخچال درب فرانسوی

این مدل یخچال مخلوطی از طراحی ساید بای ساید و فریزر پایین است. به‌ طوری که ویژگی‌های ساید بای ساید و یخچال فریزر پایین را با هم دارد. دسترسی راحت به فریزر و فضای زیاد برای نگهداری مواد خوراکی باعث شده تا این یخچال بسیار پرطرفدار واقع شود.

*یخچال فریزر دوقلو

اگر قصد خرید یخچال و فریزر با ویژگی فضای زیاد و انعطاف‌پذیری بالایی دارید از یخچال فریزر دوقلو غافل نشوید. امکان قرار دادن یخچال و فریزر در مکان‌های مختلف وجود دارد که ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود.

3.مصرف انرژی

هزینه های دربرگیرنده یخچال در درازمدت می‌تواند اثراتی برجای بگذارد، به‌طوری که 80 درصد از انرژی مصرفی خانه برای یخچال است. هر چه ابعاد یخچال بیشتر باشد، انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد. پیش از خرید یخچال و فریزر باید به برچسب انرژی آن توجه کرد، هرچه ستاره آن بیشتر باشد میزان انرژی کمتری نیز صرف خواهد کرد.

4.برند یخچال فریزر

امروزه برندهای مختلفی از یخچال و فریزر در دنیا وجود دارد که شما بر اساس بودجه مالی و انتظارتان از محصول می‌توانید یک مورد را انتخاب کنید.

مارک یخچالی را بهتر است انتخاب کنید که دارای گارانتی دوساله باشد، به همین دلیل بهتر است از مدل‌هایی که دارای گارانتی رسمی در ایران است را انتخاب کنید.

ویژگی‌های یک یخچال خوب

گزینه‌های بالا برای زمان خرید یخچال و فریزر است که باید مورد بررسی واقع شود. در این بخش می‌خواهیم ویژگی های کاربردی یک یخچال خوب را به‌صورت کلی بیان کنیم.

  • آبسردکن و یخ‌ساز

این آپشن باعث می‌شود تا میزان مصرف انرژی کاهش یابد، چون لازم نیست برای نوشیدن یک لیوان آب یا مصرف یخ درب یخچال را باز نگه دارید. یخچال‌هایی که مخزن دارند حدودا 30 درصد از فضای درونی یخچال را می‌گیرند که می‌توانید آن را خارج کنید.

  • طبقه‌بندی کشویی

هر یخچالی باید مقداری میوه و سبزی را در خود جای دهد. بهترین فضا برای نگهداری این مواد، کشوهای یخچال است که میوه و سبزیجات را به‌ صورت تازه نگهداری می‌کنند. سایز کشو مهم است و مناسب‌ترین سایز آن 45 سانتی متر است.

  • تنظیم کننده دما

در زمان خرید یخچال و فریزر مدلی را انتخاب کنید که تنظیم کننده دمای یخچال از فریزر مجزا باشد. مدل‌هایی که هر دو بخش دارای یک کنترل کننده دما هستند می‌تواند مشکل‌زا باشد، زیرا باید دمای یخچال و فریزر یکسان تنظیم شود.

"فروشگاه جاویدکالا" فروشگاه آنلاین انواع لوازم خانگی و یخچال و فریزر

علاوه برنکات مهم جهت خرید یخچال و فریزر که باید مورد توجه واقع شود، باید از یک محل مطمئن خریدتان را انجام دهید. پیشنهاد عالی ما به شما فروشگاه لوازم خانگی جاویدکالا است. تنوع محصول با بهترین قیمت می‌تواند منجر به یک خرید اقتصادی و عالی شود. پس برای یک خرید راحت و مطمئن ابتدا به فروشگاه لوازم خانگی جاوید کالا سر بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی



پست های مرتبط

پیام بگذارید