برگزاری اولین بوت‌کمپ استاپ‌موشن آموزشگاه اینورس در ایران

بعد از مدت‌ها انتظار و دوری از برگزاری دوره‌های حضوری اولین بوت‌کمپ اینورس با موضوع استاپ‌موشن و حضور هنرجویان، منتورهای حرفه‌ای از اول تا ششم شهریورماه برگزار شد.

به گزارش در خبرها به نقل از آموزشگاه اینورس، این بوت کمپ (دوره آموزشی فشرده) ۶ روز به طول انجامید و هنرجویان در طول این دوره ۰ تا ۱۰۰ یک پروژه استاپ‌موشن را با همکاری یکدیگر و به صورت یک کارگروهی حرفه‌ای پیاده‌سازی کردند. در نخستین بوت کمپ استاپ‌موشن آموزشگاه اینورس، عقیل حسینیان و سوگل ثناگو به عنوان منتور از جدیدترین متدهای آموزشی استفاده کرده و فضایی شبیه به یک پروژه از طرف منتورها به عنوان کافرما برای هنرجویان تعریف شده بود. شما می‌توانید ویدیو بوت کمپ را در انتهای مطلب مشاهده کنید.

معرفی بوت‌کمپ و کارکردهای آن

بوت‌کمپ یا دوره آموزشی فشرده، کوتاه و سخت‌گیرانه‌ای است که در آن منتورهای با

تجربه به کمک تمرین‌های عملی شرکت‌کنندگان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. صرفا تمرکز این دوره بر تولید محتوا نیست و این فرآیند منظم چند روزه به افراد مهارت‌ها و دانشی را به صورت عملی و سریع آموزش می‌دهد که در هیچ کارگاه و دوره‌ای آموزش داده نمی‌شود.

بسیاری از صاحبان کسب و کار، کارآفرینان و مدیران شرکت‌های برتر و دانش بنیان در این بوت‌کمپ‌ها به دنبال نیروی انسانی مستعد و مورد نیاز خود می‌گردند به همین دلیل حضور در این (Boot Camp) می‌تواند فرصت مناسبی برای شبکه‌سازی و دستیابی به موقعیت‌های شغلی مناسب باشد. آموزشگاه اینورس علاوه بر آپدیت آموزش‌ها، بوت کمپ را به عنوان متد آموزشی فشرده در حوزه‌های تخصصی دیزاین و تبلیغات به بازار معرفی و ارائه کرده است.

چالش‌های بوت‌کمپ استاپ‌موشن برای شرکت‌کننده‌ها

این پروژه محدودیت زمانی و بودجه‌ای داشت و هنرجویان باید با هزینه ۸ تا ۱۲ میلیون تومان کل پروژه را پیاده‌سازی می‌کردند.

هنرجویانی که قبلا دوره‌های آنلاین اینورس را با موفقیت پشت سرگذاشته، نمونه کار ارسال کرده و کیفیت آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته بود موفق شدند در این بوت‌کمپ آموخته‌های خود را به‌صورت حضوری پیاده‌سازی کرده و کسب تجربه کنند. در ۶ روز سخت اما جذاب در قالب گروه‌های دو نفره مراحل مختلف ساخت یک استاپ موشن از ایده تا اجرای نهایی طی شد.

  • رویدادهای روز نخست بوت‌کمپ استاپ موشن

در روز نخست افرادی که هیچ آشنایی با یکدیگر نداشتند مهارت‌های خود را شرح داده و بر اساس توانمندی‌هایشان گروه‌بندی شدند و مروری بر آموزش‌های دوره آنلاین استاپ موشن شد. تمامی مراحل کار ساخت استاپ‌موشن از ایده‌پردازی، سناریونویسی و صداگذاری و موزیک باید توسط هنرجویان انجام می‌شد که آن‌ها را در معرض چالش‌های بسیاری قرار داد و خوشبتخانه این افراد به خوبی از عهده کار برآمدند.

  • آنچه در روز دوم بوت‌کمپ اینورس گذشت

در روز دوم هنرجویان کار طراحی و ساخت پراپ‌ها و پاپت‌های متناسب هر پروژه را آغاز کرده و در این مسیر از همه ابزارهای مورد نیاز از اسکیس‌های دیجیتال تا خمیر و فوم و مقوا هم استفاده کردند. ایده‌پردازی و تایید آن بخش مهمی از کار بود که نیازمند مشورت و همکاری گروهی بود.

  • روز سوم: چالش‌های جدید بوت‌کمپ

روز سوم پراپ‌ها آماده شد و هنرجویان در محیط Dark Mode پیش تولید انیمیشن‌های خود را به اتمام رسانده و به کمک متخصصین Set Up و چیدمان نورپردازی و فیلم برداری انجام شد.

  • روز چهارم: شکل‌گیری جدی اجرای پروژه

روز چهارم در کنار منتورها ساخت انیمیشن به شکل رسمی آغاز شد. هنرجویان با کمک تجهیزات نورپردازی مستقرشده و سایر امکانات حرفه‌ای که در اختیارشان قرار گرفته بود انیمیت کردن را پیش بردند و با همراهی منتورها تلاش کردند از پس چالش‌های اجرای پروژه برآیند.

  • روز پنجم؛ آغاز یک پایان

در این روز هنرجویان تدوین، کامپوزیت و صداگذاری کارشان را به اتمام رسانده و برای یک ارائه کوتاه اما سرنوشت ساز آماده شدند.

  • روز ششم؛ اختتامیه

در این روز علاوه بر هنرجویان، حضار و منتورها، مدیران برخی از کسب و کارهای مهم مثل حمیدرضا چیت‌چیان؛ مدیر ارشد برند و ارتباطات دیجی‌کالا و نواب قزلباش؛ مدیر خلاقیت استودیو تابستان هم حضور داشتند و نتیجه کار هنرجویان را از نزدیک مشاهده کردند.

به گفته‌ی حمیدرضا چیت‌چیان، سطح بوت کمپ کیفیت بالایی داشت که مانع از انحصار تکنیکی، درآمدی و موجب گسترش دامنه انتخاب برای برندها و کسب و کارها می‌شود. استاپ موشن فضای جدیدی برای انتقال مفاهیم است و هنرجویان از طریق آموزش و زیبایی‌شناسی و خلاقیتی که دارند به فهم درستی از خواسته‌ی کسب و کار به عنوان کارفرما می‌رسند. دیجی کالا به عنوان برندی که از این تکنیک بیشترین استفاده را کرده با بریف اولیه از خلاقیت فردی هنرجویان استفاده می‌کند.
همچنین نواب قزلباش گفت: بوت کمپ آموزشگاه اینورس اولین بوت کمپ تخصصی استاپ موشن بوده و فراتر از کارگاه‌های برگزار شده است و الزامات خاصی برای انجام پروژه، خروجی در زمان معین و تیم ورک داشته و با توجه به فاکتور زمانی این دوره، کارها بسیار درخشان بوده و هنرجویان قابلیت و مهارت‌های فنی و فردی مناسبی داشتند. بازار کار این حوزه برای افرادی که مهارت‌های خود را با توجه به نیازهای کارفرما به‌روز می‌کنند، مناسب و قابل توسعه است. همچنین جهت همکاری و استخدام هنرجویان ابتدا باید فضای حمایتی برای رشد این افراد در شرکت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

یک خبر خوش برای شما!

این بوت کمپ شروع یک جریان آموزشی جدید در اینورس است که می‌کوشد هنرجویان را به چالش کشیده با یک دوره آموزشی سریع آن‌ها را از همه جهت برای حضور در بازار کار آماده کند. دغدغه اینورس همیشه ارائه آموزش‌های کاربردی متناسب با نیاز بازار کار بوده و این بوت‌کمپ‌ها می‌تواند هنرجویان را در معرض چالش‌هایی که در بازار کار انتظار آن‌ها را می‌کشد قرار دهد تا بتوانند مهارت‌های خود را به بهترین شکل با همراهی منتورها ارتقا دهند.

خبر خوش این‌ که بوت‌کمپ‌های دیگر آموزشگاه اینورس به زودی آغاز می‌شوند و در این دوره‌های حضوری شما می‌توانید زیر نظر منتورها به صورت فشرده نحوه پیاده‌سازی کامل یک پروژه را فرا بگیرید. برای شرکت در این بوت کمپ‌ها باید دوره‌های آنلاین اینورس را بگذرانید و تمرین‌ها را انجام دهید. دوره‌های آنلاین به‌صورت ویدیوهای ضبط شده به همراه ارتباط با مدرس است که هنرجویان می‌توانند از هر شهری در این دوره‌ها شرکت کنند. این بوت کمپ‌ها بهترین فضا برای شبکه‌سازی و آشنایی با افراد تاثیرگذار صنعت‌های پیشرو کشور، مدیر تبلیغات، بازاریابی و برندینگ کسب و کارهای مختلف است که می‌تواند راه موفقیت شما در مسیر شغلی آینده را هموار کند. این دوره‌ها سرعت یادگیری را بالا برده و به شما این فرصت را می‌دهد که به صورت عملی استفاده از تکنیک‌ها را بیاموزید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از زمان برگزاری بوت‌کمپ‌های بعدی به سایت اینورس به آدرس inverseschool.com مراجعه کنید یا صفحه این آموزشگاه را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس inverseschool دنبال کنید.

هنرجوبان بوت کمپ استاپ موشن در اینورس سال ۱۴۰۱:

مصطفی خطیبی، محسن مقدم‌جاه، علی نجات، مجتبی زلفی گل، مرجان پیرعطا، سعید معصومی، امیرحسین شیردلان، نازنین آنالویی، سنا پوربهزاد، سارا احدی، احسان طاهریان، ریحانه ولایتی، سیلا شفیعی، آیدا خوش‌خبر، زهرا قدیانی، عمار رجبعلی، مریم موسی زاده، روژان ضیاالدینی، امین زیلویی، سجاد حجت نژاد، گلناز گودرزی.

برای مشاهده خروجی این بوت‌کمپ روی این « لینک » کلیک کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی



پست های مرتبط

پیام بگذارید